• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde teruggeven als

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guchi7

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2020
Goedemiddag,

Ik zit al een tijdje te knoeien met een bestand, waarin ik een overzicht wil creëren van artikelen die maandelijks worden weggegooid omdat ze over de houdbaarheidsdatum gaan.

In de bijlage heb ik een simpel voorbeeld en template toegevoegd. Van elk artikel in tabblad 1 zou ik willen weten, per maand, hoeveel (en van welk batchnummer en THT-datum) er weggegooid gaat worden. In het tweede tabblad (Data) staat de rauwe data. In het geval van appels zullen er in september 5 stuks weggegooid moeten worden (batch A1 en A2). Ik zou in het eerste tabblad in cel B3 de waarde 5 willen terugzien, in cel C3 de desbetreffende batchnummers (A1, A2) en in cel D3 de desbetreffende THT-data (2-9-2021, 6-9-2021).

Is er iemand die tijd over heeft en op deze donderdagmiddag wilt puzzelen?

Bedankt!

Bijlagen

Mag een vrijdagochtend ook?

In bijlage een Excel 365 oplossing. Wel bewerkelijk voor 12 maanden... Dus ik zou de draaitabel optie nog eens bekijken, en anders misschien een andere opzet van je tabel bedenken zodat formules gemakkelijker te kopiëren zijn.

Bijlagen

Bedankt voor het meedenken en jullie tijd!

@AlexCEL: als ik in een willekeurige formule klik en vervolgens op 'Enter' druk, dan veranderd de waarde van de cel in #NAME!

Heeft dat te maken doordat ik een andere versie van Excel gebruik en zo ja, hoe kan ik ervoor zorgen dat de formules geen foutmelding meer geven? Want het ziet er zo op het eerste oog wel goed uit!

Zie de bijlage.
Alle produkten met positieve getallen kunnen weg, de negatieve zijn nog niet aan hun THT-datum.
Vermijd samengevoegde cellen in Excel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
@snb: Bedankt voor je tijd en moeite! Ik snap niet zo goed waar de getallen bij de maanden vandaan komen.

@AlexCEL: Bestaat er een manier/formule om het ook werkend te krijgen in Microsoft Office?

De aantallen zijn niet moeilijk, maar om in 1 cel de batchnummers of de THT datums te krijgen is zeer lastig/complex te realiseren met formules in eerdere versies van Excel.

Ik zou nogmaals de draaitabellen bestuderen, of je eigen tabel anders opzetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan