Waarde textbox

Status
Niet open voor verdere reacties.

bakkerlak

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2009
Hallo,

Ik ben sinds kort weer begonnen met wat programmeer werk (heel laag niveau ;)) Voor school heb ik en klein progje geschreven welke automatisch de prijzen berekend van bepaalde onderdelen.
De gebruiker moet een aantal invoeren in een textbox. Deze wordt meteen gebruikt in een formule in de totaalprijs. Hierdoor stop mijn progje ermee wanneer ik de inhoud van deze textbox wis (bijvoorbeeld om nieuwe waarde in te voeren).

Hoe kan ik dit voorkomen?

Alvast bedankt,

Gamko

Private Sub TextBox1_TextChanged(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles TextBox1.TextChanged
prijs1.Text = Label3.Text * TextBox1.Text
End Sub

dus wanneer ik de tekst in textbox 1 wijzig dan wordt deze gelijk in de formule opgenomen.

Je kan een Try statement gebruiken. Als er een foutieve waarde word opgegeven kun je deze opvangen,totdat er een waarde word opgegeven die wel goed is, dus zoiets:
Code:
Try
prijs1.Text = Label3.Text * TextBox1.Text
Catch
'Hier eventuele code voor als er een foutieve waarde word ingevoerd, in dit geval kun je onder Catch en boven End Try geen code invoeren,
'dan gebeurt er verder ook niks als er een foutieve waarde word opgegeven, en dus crasht je programma ook niet.
End Try

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan