• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde toekennen aan een gegevensselectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukesofhazard

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2012
Beste forumleden,

Ik moet cijfers van de ene V&W overzetten naar de andere.
Het probleem is alleen dat er verschillende rubrieken worden gebruikt.

Wat ik zou willen is dat bij het exporteren van de V&W in Excel de grootboekrekeningen van kolom C door middel van een formule vanzelf gekoppeld worden aan de andere gebruikte accountnummers (kolom A).
De accountnummers van kolom A heb ik nu zelf ingevoerd en gegroepeerd. Bij de volgende maand (V&W export) zou dan door middel van een formule automatisch de accountnummers worden gekoppeld aan de grootboeknummers.
Dus 407,000,000 hoort bij grootboekrekening 40102, 40105, 40106, enz.
Ik heb gekeken naar de ALS formule, INDEX formules en Verticaal zoeken maar kom er niet aan uit welke nu te gebruiken.

Bekijk bijlage Voorbeeldbestand.4.xlsx

Wie kan mij helpen?

Gr. Dukes..

Hoi Jean-Paul,

Ik kan me voorstellen dat je er niet helemaal een vinger achter kan krijgen, ik heb het niet helemaal goed verwoord / uitgelegd misschien.
De situatie is als volgt:
1. ik exporteer een balans uit het boekhoudprogramma, dat ziet er zo uit:

Knipsel8.PNG

2. Vervolgens moet ik deze V&W omzetten naar de rapportage tool van groep. De grootboekrekeningen uit ons systeem corresponderen niet1 op 1 met hun V&W indelingen

3. Onze V&W rubrieken moet dus naar hun indeling worden omgevormd, dit houdt dus in de praktijk in (zie voorbeeld) dat hun Accountnummer (eigenlijk ook een soort grootboekrekeningnummer) bij ons uit meerdere grootboekrekeningnummers bestaat.
Ik moet dus de saldi van ons rekeningstelsel, bijvoorbeeld 400001 t/m 40210 optellen en invoeren op hun accountnummer 407.000.00

Knipsel8.PNG

Nu is het probleem dat ik dus elke maand al onze grootboekrekening weer moet groeperen en moet kijken welke ook alweer bij de 407.000.00 horen. Dat heb ik met deze sheet redelijk ondervangen maar het zou mooi zijn als ik in een andere willekeurige kolom een formule naar beneden kan trekken waarbij de koppeling 407.000.000 met 40001 t/m 40210 en 410.230.300 met 40510 t/m 40511 enz.. wordt onthouden. Het ideale is dus dat in een kolom achter de balans en/of V&W de accountnummers van hun verschijnen met het doortrekken van een formule.

Kun je hier misschien iets mee?
Bedankt tot zover..

Bijlagen

• Knipsel8.PNG
    Knipsel8.PNG
    32,9 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Hallo Dukus,
als ik het een beetje begrijp:
maak jij een tabel op een apart blad waar bij ieder Grootboeknr een Accountnr staat.
dan kun je voortaan met vertikaal zoeken of een andere excel functie,
bij ieder Grootboeknr het bijbehorende Accountnr vinden en gebruiken.

hallo Sylvester,

Bedankt voor je reactie, dit lijkt inderdaad een erg goede optie.
Nu alleen wel de juist afgrenzing in de formule zien te verwerken.
Excuses voor de extreem late reactie maar er is de laatste weken veel op me afgekomen, zaken die voorrang hadden in de afronding zogezegd.

Ik ga aan de slag, kijken of het lukt!

Bedankt, Dukes..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan