Waarde uit Access formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

heyajohnny

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Hallo,

Ik heb zojuist mijn Access database omgezet naar een MS-SQL database. Nu werkt de volgende query niet meer:
Code:
SELECT Contactpersoon FROM Projecten WHERE KlantID=Forms!Projecten.KlantID
UNION SELECT Schipper FROM Schepen WHERE KlantID=Forms!Projecten.KlantID
UNION SELECT Contactnaam FROM Contacten WHERE KlantID=Forms!Projecten.KlantID;

In MS-SQL.
Code:
ALTER PROCEDURE OpzoekenContactpersoon
AS
SELECT Contactpersoon FROM Projecten WHERE KlantID=Forms!Projecten.KlantID
UNION SELECT Schipper FROM Schepen WHERE KlantID=Forms!Projecten.KlantID
UNION SELECT Contactnaam FROM Contacten WHERE KlantID=Forms!Projecten.KlantID

Nu krijg ik een melding. Incorrect syntax near '!'. Als ik de '!' vervang door '.' dan krijg ik de volgende melding: 'The column prefix 'Forms.Projecten' does not match with a table name or alias name used in the query'.

Kan iemand mij helpen, hoe ik een verwijzing maak naar een waarde in een formulier? Of misschien een site met dit soort oplossingen.

Alvast bedankt

Weet iemand of dit zoiezo wel mogelijk is, of moet ik maar gewoon de query in mijn VBA code van het formulier verwerken...

het is mij niet helemaal duidelijk wat je nu wilt, maar je SQL server kan natuurlijk de waarde van je access form niet lezen. Je zult hier dus naar variabelen moeten stappen
Code:
SELECT Contactpersoon FROM Projecten WHERE KlantID=@KlantID
UNION SELECT Schipper FROM Schepen WHERE KlantID=@KlantID
UNION SELECT Contactnaam FROM Contacten WHERE KlantID=@KlantID

Hoe je de waarde van je form in @KlantID krijgt kan ik je niet vertellen, dat is namelijk erg verschillend per implementatie.
Je zou eventueel ook in Access via ODBC naar je SQL server kunnen wijzen. Dan kun je gewoon de eerste query weer gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan