• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde uit cel ander bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoo7

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2014
Hoi,

Zie ik wat over het hoofd? Met bijgaande formule hoopte ik de waarde uit een cel van een gesloten bestand (in dit geval Data.xlsx)te kunnen halen.

Hij geeft nu alleen maar tekst en geen waarde?

Weten jullie wat ik fout doe?

Groet Arno

Bijlagen

PHP:
='C:\Users\cobbe\Desktop\[Data.xlsx]Blad1'!A1

cobbe vervangen door uw eigen naam.

Hoi Cobbe,

Bedankt voor je reactie.

Als ik dat in een cel zet werkt het prima. Maar het probleem is dat ik het niet voor elkaar krijg om het pad\bestand samen te stellen uit 2 celwaarden.

De formule zou uit B1 en A1 het pad moeten samenstellen en de waarde uit de cel halen zoals ik in het proefbestand geprobeerd heb. Maar dan geeft hij geen waarde maar een tekst.

De bedoeling in het echte bestand is dat ik het pad op haal (kopiëren vanuit de verkenner in een inputbox en in een cel zetten). Deze kan namelijk variëren.

Ik heb hem nu ook met het extra ' geprobeerd.

Met vriendelijke groet,
Arno

Bijlagen

zet in C5 eens:
Code:
=[COLOR="#FF0000"]TEKEN(39)&[/COLOR]B1&A1&"]Blad1'!A1"

Hoi Haije,

Bedankt voor je reactie.

Nee krijg wederom tekst ipv een waarde. Heb ook allerlei varianten uitgeprobeerd met indirect en som. Het zou toch moeten kunen. Misschien is het een kleinigheidje, een haakje of een apostrofje ofzo maar het lukt niet.

Ik heb het nu met een macro opgelost (met ExecuteExcel4Macro). Maar ik had het gebruik van macro's willen voorkomen. Het werkt dus ik laat het nu maar zo.

Groet Arno

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Heb je het geheel ook geprobeerd met:

Code:
=INDIRECT('C:\Users\cobbe\Desktop\[Data.xlsx]Blad1'!A1)

Greetz/Excelbat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan