• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit cel halen en kopieren

Status
Niet open voor verdere reacties.

plomp47

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2015
Ik heb een cel met daarin de volgende waarde:
{"2":{"virtuemart_calc_id":2,"calc_name":"6% BTW","calc_value":"6.0000","result":0.815039999999999},"1":{"virtuemart_calc_id":1,"calc_name":"21% BTW","calc_value":"21.0000","result":12.45265812}}

In deze formule staan 2 waardes die ik naar een andere cel wil kopiëren in een ander tabblad.
Het gaat om de BTW bedragen die ik wil filteren, het kan soms ook zo zijn dat er maar 1 btw waarde voorkomt.

Weet iemand hoe ik dit kan doen met een formule?

Dat hangt helemaal af van de diverse verschijningsvormen van de strings.
Het lijkt er op dat je moet zoeken naar "BTW" en daarvandaan naar ""result":" en dan de string daarna tot aan de eerstvolgende accolade sluiten.
Moet het resultaat dan ook nog numeriek worden?
Overigens vreemd dat er zoveel cijfers achter de komma staan. Ik zou er 2 verwachten voor een Btw-bedrag of moet de oplossing daar ook in voorzien?

Plaats eens een voorbeeldbestandje met de diverse mogelijkheden en bijbehorende uitleg, dat helpt enorm bij het verkrijgen van respons.

Zonder de verdere uitleg van de vraagsteller, hier reeds een eerste aanzet:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een andere mogelijke oplossing met een UDF.

Code:
Function VenA(r As Range, i) As Double
  VenA = Replace(Split(Replace(r.Value, "}", ":"), ":")((i * 5) + i - 1), ".", ",")
End Function

Maar net als de formule WHER werkt dit mogelijk alleen op deze specifieke regel in A1. Dus plaats even een voorbeeldje met wat meer regels. En dan graag in een excelbestand.

Bijlagen

Knap!

Jeetje wat goed :-)
Dat is wel mijn bedoeling.

Maar even om verwarring te voorkomen, de formule met de BTW waardes is geen Excel-formule.
Het is data wat ik uit mijn webshop haal en wat ik wil "vertalen" in een overzicht.
Ik weet zelf heel weinig van Excel, maar weet wel dat er veel mogelijk is.

Het bestand wat ik aan het maken ben heb ik toegevoegd, dan hebben jullie een beeld wat ik wil
Het zijn 2 tabbladen; 1e = het overzicht wat ik wil, 2e is de data uit webshop. het gaat dus om kolom D + E in het eerste tabblad.

Nu heb ik onderin het overzicht nog een apart overzichtje waar ik graag per betaalmethode de omzetcijfers wil hebben.
De betaalmethodes worden door een code aangegeven, dus alles met code 2 moet bij elkaar opgeteld worden, alles met code 3 bij elkaar etc....

Ik ben benieuwd wat jullie er mee kunnen :-)

Bekijk bijlage Omzet overzicht.xlsx

Omdat het maak voor mij heet vandaag. Je mag zelf uitzoeken hoe het in elkaar steekt.

De UDF voor de Btw is

Code:
Function VenA(r, btw) As Double
c00 = Split(Replace(r.Value, "}", ":"), ":")
Select Case btw
    Case "BTW 6%"
        If Mid(c00(0), 3, 1) = "1" Then VenA = Replace(c00(11), ".", ",") Else VenA = Replace(c00(5), ".", ",")
    Case "BTW 21%"
        If Mid(c00(0), 3, 1) = "2" Then VenA = Replace(c00(11), ".", ",") Else VenA = Replace(c00(5), ".", ",")
End Select
End Function

De totalen worden middels een draaitabel op een ander blad weergegeven.

Bijlagen

Top :-)

Heel gaaf, super bedankt.

Het is inderdaad een beetje "maak voor mij", maar zeker niet zo bedoeld.
Ik leer er veel van en hoop het op 1 dag zelf ook te kunnen...

Ik ga nu zelf verder knutselen aan het andere overzicht.

Heel erg bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan