• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde uit celnaam toekennen aan variabele

Status
Niet open voor verdere reacties.

ericabt

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
hallo,

Ergens op een sheet is er een cell met de naam m201_vmax. Hierin staat een waarde.
Deze waarde wil ik toekennen aan "max". Het lijkt me heel simpel, maar het werkt niet. voorbeeldje bijgevoegd

Code:
Private Sub test()
    Dim max As Double
    max = Range("m201_vmax").Value
End Sub

Bekijk bijlage test.xlsm

Je moet je macro of in het actieve werkblad zetten of beter in een module.

Toch werkt dat wel, de code is goed.
Denk er wel aan dat de variabele max alleen in de routine test bekend is en zijn waarde dus verliest als de routine klaar is.

*Edit:
En wat Cobbe zegt ;)

Laatst bewerkt:
Ik wil wel gaan verwijzen naar een cel op een andere sheet. Ik was in de veronderstelling dat de cel een unieke naam had gekregen en er dus geen sheetverwijzing nodig is. Dat is dus niet zo?

Jawel, maar als je die vanuit alle werkbladen wilt kunnen benaderen moet de routine in een module staan.

En als ik deze waarde nu toch wil oproepen vanuit de worksheet, moet ik dan eerst de sheet aanroepen.?

Wat heb je er op tegen om die code in een module te steken, zoals voorgesteld?

Ik heb de code in je bestand gezet zodat die op elk blad opgeroepen wordt.

Dit zal zo wel niet de bedoeling zijn maar laat eens weten wat je nu echt wil bereiken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Misschien is het dit wel wat je wil:
Zet deze code in een Module en je kan de waarde van 'm201_vmax' overal in je werkboek oproepen via =maxim()

Code:
Function maxim()
Dim maxim As Double
  maxim = Range("m201_vmax").Value
End Function

Dat kan dan ook zonder VBA met: =m201_vmax

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan