• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit datavalidatieveld hard in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jv345

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Hallo,

IK probeer het volgende te realiseren.
Ik heb een invulformulier gemaakt waarop 3 datavalidatievelden zijn benoemd.
De gebruiker kan hiermee een keuze maken.
Op een andere plaats (een aantal rijen lager ) dient de gekozen waarde neergezet te worden.
Dit is allemaal niet zo moeilijk.
Indien de gebruiker een andere keuze maakt, dienen de waarden van de vorige keuze wel gehandhaafd te blijven en niet overschreven te worden.Celverwijzingen helpen dus niet.

Ik heb een voorbeeld bijgesloten.
C3, C5 en F5 zijn datavalidatielijsten.
Deze waarden moeten in de cellen B8, F9 enG9 geplaatst te worden. De benamingen worden met vert.zoeken erbij gehaald.
Wie heeft een oplossing voor mijn probleem.

Bijlagen

In jouw bestandje komt helemaal nog geen datavalidatie voor. Je hebt alleen namen gedefinieerd.

Over jouw vraag:
Wil je dan als rij 9 is gevult, hierna automatisch rij 10 vullen, en daarna rij 11 ....?
Als jij dat echt wilt kan het alleen met VBA.

Maar.... waarom voer je niet direct (met datavalidatie) in, daar waar je de gegevens wilt hebben. Dus direct in B9 t.m G16? Dat lijkt mij veel makkelijker.

Je vraag en voorbeeld zijn niet echt duidelijk, je legt niet uit wanneer wat mag of moet gebeuren.

Het lijkt me niet handig als de gebruiker na het kiezen van de eerste waarde er achter komt dat hij/zij een fout heeft gemaakt en dan geen andere waarde meer kan kiezen.

Logischer zou het zijn om na de keuze van de drie waarden een soort 'toevoegen' button te hebben.
Volgende vraag is hoe, de ingevulde waarde mag (nooit?) overgeschreven worden, dus eenmalig invullen of moet dan alles een rij naar beneden en invoegen, of onderaan toevoegen...

Iets meer info graag.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties.
Ja waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan.
Gewoon de datavalidatievelden plaatsen in het model.

Het voorbeeld was inderdaad zonder gegevens. Ging meer om de bedoeling en wens.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan