• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit een kolom weergeven als aan bepaalde criteria uit dezelfde rij is voldaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Protelo

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2013
Goedendag,

In Excel 2010.

Ik ben bezig met het maken van een planning van boekingen op een camping. Ik heb hiervoor een template gevonden en aangepast voor wat ik ermee wil. Het is nog maar een opzet, er staan fictieve gegevens in en het gaat nu nog maar om het ontwerpen. (zie bijlage: "booking calendar")

De planningslijst (tabblad "calendar") wordt ingevuld aan de hand de ingevoerde gegevens in de tabel uit het tabblad "Room booking". Ik wil graag dat hij laat zien op welke dagen de tenten verhuurd zijn en dat hij op de eerste dag van een nieuwe gast de naam weergeeft van die gast.

Ik ben al zover dat hij in de kalender laat zien op welke dagen de tenten verhuurd zijn. Hiervoor heb ik in elke cel van de kalender een ALS-formule die controleert of er op die dag een check in is, zo ja dan moet hij de naam van de gast invullen (formule hiervoor weet ik niet en is mijn vraag aan jullie), zo nee dan controleert hij of er een boeking loopt (via de kolom check in en check out die hij vergelijkt met de kalenderdag) en geeft hij 1 of 0 weer waardoor het vakje rood wordt bij een 0.

Het weergeven van die naam kom ik dus niet uit. Ik heb nu de tekst "nog doen" staan in de formule maar hoop hier de oplossing te vinden. Zelf vond ik dingen als DBLEZEN of INDEX maar weet niet hoe ik die dan moet toepassen in deze situatie.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Alvast erg bedankt.

Bijlagen

Graag gedaan.
Als je vraag opgelost is wil je dan de vraag als opgelost plaatsen?

PLongske, (of andere helpers)

Ik had nog een aanvullende vraag voordat hij is opgelost. Ik wil graag dat hij ook vergelijkt op tent nummer omdat er meerdere mensen kunnen inchecken op 1 dag, maar hij geeft dan telkens dezelfde naam weer.

Ik had hiervoor de volgende vergelijkformule uitgevogeld om meerdere criteria te vergelijken. (Voorbeeld voor tent 17)

=VERGELIJKEN(1;(DATUM($K$44;$L$44;V$8);'Room Booking'!$C$2:$C$1000)*($D25;'Room Booking'!$H$2:$H$1000);0)

Maar ik krijg telkens een melding dat er een fout in de formule zit. En heb geen idee wat er fout is.

Protelo

Protelo,
Kan je je bestandje nog eens doorsturen met je aanpassingen?
Ik heb helaas vanavond weinig tijd moet eerst nog naar de avondles. ik bekijk het daarna wel even.

Plongske,

Dit is het bestand. Vanaf regel 58 van tabblad tenten ben ik wat aan het goochelen.
In regel 63 de formule die ik heb gepost en dus niet wil werken terwijl ze afzonderlijk wel werken (regel 64+65) in regel 66 probeer ik de hele formule uit maar die wil niet werken.

Alvast bedankt voor het kijken.

Protelo

Bijlagen

protelo,
De reservatienrs. op het tabblad room booking zijn dat unieke nummers? ik vermoed van wel, maar moeten die dan niet in oplopende volgorde staan?

Plongske

Ze zijn uniek ja. Kan dit invloed hebben?
We krijgen ze in die volgorde binnen van het bookingskantoor, vandaar die indeling.
Maar heb ze nu oplopend gesorteerd, maar maakt geen verschil in mijn bestand voor het werkend maken van die formule.

Protelo

Protelo,
Ik heb een formule gevonden maar ik weet nog niet hoe ik ze moet inpassen.
Ik heb ze toegepast naast de tabel in het tabblad tenten.
Ik zoek ook nog even verder.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan