• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde uit verschillende tabbladen kopieren

• Onderwerp starter Onderwerp starter klim
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

klim

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2019
Beste,
Ik kom er maar niet achter... Hoe kan ik op bijv blad 1 waar ik een kol artikel nummer en prijs heb de kolommen vullen met gegevens uit verschillende tabbladen waar deze waardes in identieke cellen staan?

Dus blad1 heeft A1 Artikel nummer en B1 prijs. en alle vervolg tabbladen in A2 artikel nummer en C22 prijs. Vanuit alle tabbladen wil ik de cellen A2 en C22 kopieren naar blad1 (of een ander excel file als dat handiger is) naar de kolommen A en B van blad 1.

iemand een idee?

Bijlagen

Ik was toch iets te snel met mijn enthousiasme...

Wat nu als de tabbladen niet de naam hebben blad1, blad2, blad3, etc. maar de artikel nummers.... heb 500 tabbladen met verschillende art. no. als tabbladnaam..

Daar was ik al bang voor... dan wordt het VBA. Even googelen levert wel het e.e.a. op. De VBA-cracks hier zullen het wel verbeteren kunnen.

En 500 tabbladen? Yikes...:shocked:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ok, ik wacht tot een vba expert zich meldt want het zegt mij helemaal niets ;)

Een voorbeeld met VBA-code zit al in het bijgevoegde bestandje bij post #5.

Laatst bewerkt:
Als je een lijst hebt met alle artikelnummers dan kan je deze in bv Kolom A zetten en dan de formule van @AlexCEL in #2 daarop aanpassen.

Met een iets snellere macro dan de eerdere suggesties.
Code:
Sub VenA()
 With Sheets("Blad1").Cells(1).CurrentRegion.Offset(1)
  .ClearContents
    Set c = CreateObject("System.Collections.ArrayList")
    For Each sh In Sheets
      If sh.Name <> "Blad1" Then c.Add Array(sh.[A2], sh.[C22])
    Next sh
    .Cells(1).Resize(c.Count, 2) = Application.Index(c.toarray, 0, 0)
  End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan