waarde van cellen kopiëren naar ander werkblad na veranderen waarde van een cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

FrankyG1

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2008
Goedemorgen,

Ik heb een vraag en zal proberen het zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Ik heb twee werkbladen laten we zeggen Blad1 en Blad2.

Wat ik nu graag zou willen maken in VBA is dat wanneer er een cel in kolom R van Blad1 een waarde krijgt, dat uit dezelfde regel waar de waarde is gewijzigd de waarde uit cellen A, B en C wordt gekopieerd en vervolgens wordt getoond in een eerstvolgende lege rij in een range (L23 t/m L29) in Blad 2.

In Blad2 heb ik namelijk L23 tot L29 een bijzonderheden veld en hier wil ik dus automatisch een aantal gegevens uit blad1 tonen bij een waardeverandering in een cel van kolom R Blad1. Deze moeten dan per rij en hij moet kijken naar de eerstvolgende lege rij in die range (L23 t/m L29) en het dan daar tonen.

Het liefst zou ik het ook zo willen hebben dat mocht de waarde in de betreffende cel van kolom R Blad1 weer wijzigen naar leeg dat hij dan deze gegevens ook weer verwijdert in het bijzonderheden veld en de andere gevulde rijen evt naar boven opschuift.

Is dit eventueel mogelijk en kunnen jullie mij hier een beetje mee op gang helpen?

Hierbij even snel een voorbeeldje gemaakt van wat ik bedoel en wens te bereiken. Sorry het originele bestand staat op het account van het werk en kan ik nu niet benaderen.

Cel R in blad1 wordt in het originele bestand automatisch gevuld bij het aanvinken van een checkbox. dus als dit gebeurd had ik gedacht om dan de handelingen uit te laten voeren

Bijlagen

Bedankt voor jouw reactie, ik krijg een foutmelding (Fout 6 tijdens runtime Overloop)

Dit geeft hij aan bij dit stukje
legeRij = Sheets("Blad2").Range("L22").End(xlDown).Row + 1

Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, je hebt L23 en verder leeggemaakt, had ik niet getest, maak er dit van:
Code:
legeRij = 22 + Sheets("Blad2").Range("L22").CurrentRegion.Rows.Count

Ja top het plaatsen doet hij nu, waarvoor al heel veel dank! Hier ben ik echt lang mee bezig geweest/naar op zoek geweest.
Alleen het verwijderen van de betreffende rij werkt nog niet denk ik (of ik doe iets verkeerd)
Als ik "Ja" weer weghaal in een van de cellen R in Blad 1 krijg ik wel een popup, maar er worden geen rijen in blad 2 leeggemaakt.

Dan moet je de tekst in de pop-up eens goed lezen:
"Verwijderen data is alleen mogelijk als op Blad1 en Blad2 een overeenkomstige ID (b.v. Naam?) te vinden is."

Ik zou de naam uit de actieve rij op Blad1 kunnen zoeken in de samengevoegde cellen in kolom L op Blad2, maar dat kan tot fouten leiden.

Laatst bewerkt:
Sorry die begrijp ik niet helemaal. Want die naam is toch overeenkomstig met elkaar?

Wat ik zou willen is dat als die cel in blad 1 leeg gemaakt wordt dat die regel in kolom L op blad 2 ook weer weggaat. Ik denk inderdaad dat jouw laatste optie wel zou kunnen werken eigenlijk?

Ik bedoelde daarmee dat op Blad1 en Blad2 een kolom zou moeten staan die een uniek gegeven bevat waarmee een rij op Blad1 op eenduidige wijze gekoppeld kan worden aan een rij op Blad2. Dat is nu niet het geval.

Ik zou de naam uit de actieve rij op Blad1 kunnen zoeken in de samengevoegde cellen in kolom L op Blad2 en vervolgens de betreffende cel leegmaken en de eventueel eronder staande gevulde cellen omhoog schuiven.

Zou het niet handig zijn om de datum in kolom S op Blad1 automatisch te vullen als kolom R gevuld wordt?

AHulpje,

Super bedankt, dit is precies hetgeen wat ik bedoelde en al die tijd heb geprobeerd te zoeken/voor elkaar heb proberen te krijgen!
Fijn dat er zulke behulpzame mensen zijn, nogmaals dank!

Zou het niet handig zijn om de datum in kolom S op Blad1 automatisch te vullen als kolom R gevuld wordt?

In het originele bestand gebeurd dit inderdaad wel, zodra er in R een waarde komt, wordt de datum in cel S gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan