Waarde van een input veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Mettes

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2007
Berichten
172
Dag allen

Ik ben bezig aan een formulier met maar een beperkte php kennis. Op mijn formulier moeten gebruikers een aantal kiezen voor een product dat ze willen kopen. Als er een waarde veranderd in een input kader dan wil ik een prijs berekenen en tonen.

Ik heb nu mijn formulier en heb een standaard waarde in een input veld ingevuld.
Om te beginnen wil ik dat als mijn pagina opent er een berekening gebeurt met het standaard ingevuld getal maal 15.
PHP:
<?php  				
$aantalVolw = $_POST['volw'];
$totaal = 15 *  (int)$aantalVolw;
echo $aantalVolw;			
?>

de "volw" komt hiervan
Code:
<td><p>Aantal volwassenen</p></td>
<td> <input type="text" name="volw" value="2" /></td>

Ik denk dat het probleem hierdoor komt dat ik op een andere manier de waarde moet inlezen. Al de code staat in 1 php bestand
 
Wat gaat er nu mis dan?

Je zult je input veld in ieder geval binnen <form>-tags moeten hebben staan. En je moet eigenlijk checken of het formulier verzonden is door middel van:

PHP:
if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){

}

En als dat zo is, dan kun je de berekening uitvoeren.
 
Het inputveld staat binnen <form>-tags maar het is niet de bedoeling dat het formulier al verzend. Is het mogelijk om de inhoud van mijn inputveld te lezen zonder het formulier te zenden?
 
Niet met PHP. Het kan eventueel met een combinatie van JavaScript en PHP.

PHP kan in principe niets meer als de pagina naar de browser verstuurd is.
 
Ah jammer dan moet ik JavaScript gaan uitzoeken. Weer even zoet voor het werkt.
 
Nog een term waar je ook eens op kunt zoeken (het is wel aan te raden om éérst javascript te leren) is AJAX.
 
Ik zal beginnen met JavaScript heb al eens ajax getest zonder veel goed resultaat.

Bedankt voor de reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan