Waarde van een subkey herkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

hanonymouss

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2011
Hallo allemaal,

Ik wil de waarde van de subkey herkennen. Ik heb een key aangemaakt in het register:
Code:
HKEY_CURRENT_USER\Software\UT2004 - Indrimandom\Mysettings
met de tekenreekswaarde:
Code:
Gametype
De gegevens zijn: CTF, Deathmatch, Teamdeathmatch

Deze gegevens kunnen de gebruikers zelf wijzigingen als ze op één van radiobuttons klikken.

Als de gebruiker op een radiobutton klikt en hij wijzigt de gegevens naar bijvoorbeeld: CTF, dan wil ik dat de geselecteerde radiobutton gechecked blijft door de naam CTF.

Dit is mijn niet werkende code :o

[CPP]If My.Computer.Registry.GetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\UT2004 - Indrimandom\Mysettings", "Gametype", "Deathmatch") Then
Radiodeath.Checked = True
End If
If My.Computer.Registry.GetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\UT2004 - Indrimandom\Mysettings", "Gametype", "TeamDeatmatch") Then
Radioteam.Checked = True
End If
If My.Computer.Registry.GetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\UT2004 - Indrimandom\Mysettings", "Gametype", "CTF") Then
Radioctf.Checked = True

End If[/CPP]
Ik heb dit gezet onder form load

Graag jullie hulp :)

Laatst bewerkt:
Deze code is altijd geldig voor alle drie. Wat je doet is checken of de registry item een waarde heeft.

Wat je wil doen is kijken of de registry waarde een specifieke waarde heeft:

If My.Computer.Registry.GetValue("HKEY_CURRENT_USER\Software\UT2004 - Indrimandom\Mysettings", "Gametype", "Deathmatch") = "Deathmatch" Then

Ik zou ook bij alle drie "Deathmatch" als defealt value meegeven. Als er een niet geldige waarde staat wordt dan automatisch uitgegaan van "Deathmatch"

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan