• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde van gekleurde cellen optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rene67

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
In een rooster wil ik graag de waarden van een cel met een kleur optellen.
in dit rooster wordt ziekte end. doormiddel van een kleur aangegeven.
Om een eind totaal te verkrijgen wil ik aan het eind van de week weten (berekenen) hoeveel uur iemand vrij, ziek , enz. is geweest.
Ik heb al eens iets langs zien komen maar het is me nog niet gelukt om erin te krijgen.

Mocht iemand een ander idee hebben bv. met een letter of bv. 0:01 dan kan ik dat okk gebruiken.

Groeten rene

zie voorbeeld.

Bijlagen

Asap

Voor het (op)tellen van gekleurde cellen gebruik ik een formule uit de ASAP-utilities. Dat is een set extra formules die je kunt downloaden op het volgende adres:
http://www.asap-utilities.com/.
Of het ook een oplossing is voor jouw probleem kun je het beste zelf even proberen.

;)

Beste Rene67 ;)

Zoals ik zie kleur je de cellen handmatig, dus kan je ook ernaast een status geven.
A = Afwezig
E = Extra
V = Vrij
Z = Ziek

Heb deze extra kolom gemaakt voor de som te kunnen bepalen.

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Beste Rene67 ;)

Heb bestandje nog wat aangepast.

Van zodra je bij status een A, E, V of Z plaatst, zal automatisch de uren gekleurd worden.

Zijn er nog vragen dan hoor ik het wel.

Bijlagen

Beste Rene67 ;)

Heb bestandje nog wat aangepast.

Van zodra je bij status een A, E, V of Z plaatst, zal automatisch de uren gekleurd worden.

Zijn er nog vragen dan hoor ik het wel.

Hoi danny bedankt voor de input ziet er goed uit hier kan ik weer verder mee knutselen.
In rij 29 en 30 bijvoorbeeld heb ik een telling hoeveel medewerkers er zijn in de ochtend middag en avond. dit werkte voorheen als de cel leeggemaakt werd of juist bij extra werk.
Waar ik toen al tegen aan liep was als een medewerker ziek was. Doordat de cel alleen geel gemaakt werd telde hij deze medewerker gewoon mee terwijl deze er fysiek niet was natuurlijk.
Deze berekening gebruikte ik om snel een overzicht te hebben hoeveel er waren.

hier moet ik dus nog even mee aan het sleutelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan