Toondeboon
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 apr 2008
Hallo iedereen,
Ik heb een probleempje in VBA. De volgende macro maakt van een set waarden alle mogelijk combinaties. (dus het aantal waarden tot de macht 2)
In onderstaande code staat op de tweede regel de waarde 11 achter h.
Nu wil ik die eigenlijk variabel hebben en dus doorlinken naar een cel in de sheet, zodat ik op de plaats van dat getal 11 altijd het getal kan weergeven dat precies het aantal variabelen is dat gebruikt wordt om combinaties te maken. Nu staan er bijvoorbeeld 11 waarden in sheet 2, maar dit kunnen er soms ook maar 4 worden. Dan moet dat getal 11 dus veranderen in 4.
Wie o wie kan me helpen dat getal 11 variabel te maken?
Ik kreeg alleen een .xlsx bestand geüpload, klopt het dat er geen .xlsm mogelijk is??
Bij voorbaat dank!
PS misschien heeft nog iemand een oplossing om die regels h(0) = Worksheets("Sheet2").Range("A1") , enz, ook in te korten, dat ik niet 100 van die regels moet gaan invoeren als er een keer 100 waardes gebruikt moeten worden om combinaties te maken.
Ik heb een probleempje in VBA. De volgende macro maakt van een set waarden alle mogelijk combinaties. (dus het aantal waarden tot de macht 2)
In onderstaande code staat op de tweede regel de waarde 11 achter h.
Nu wil ik die eigenlijk variabel hebben en dus doorlinken naar een cel in de sheet, zodat ik op de plaats van dat getal 11 altijd het getal kan weergeven dat precies het aantal variabelen is dat gebruikt wordt om combinaties te maken. Nu staan er bijvoorbeeld 11 waarden in sheet 2, maar dit kunnen er soms ook maar 4 worden. Dan moet dat getal 11 dus veranderen in 4.
Wie o wie kan me helpen dat getal 11 variabel te maken?
Ik kreeg alleen een .xlsx bestand geüpload, klopt het dat er geen .xlsm mogelijk is??
Bij voorbaat dank!
PS misschien heeft nog iemand een oplossing om die regels h(0) = Worksheets("Sheet2").Range("A1") , enz, ook in te korten, dat ik niet 100 van die regels moet gaan invoeren als er een keer 100 waardes gebruikt moeten worden om combinaties te maken.
Code:
Sub CreateString3()
Dim h(11) As Variant
Dim buildString As String
Dim rangeString As String
Dim myRange As Range
Dim rangeNR As Integer
rangeNR = 1
h(0) = Worksheets("Sheet2").Range("A1")
h(1) = Worksheets("Sheet2").Range("A2")
h(2) = Worksheets("Sheet2").Range("A3")
h(3) = Worksheets("Sheet2").Range("A4")
h(4) = Worksheets("Sheet2").Range("A5")
h(5) = Worksheets("Sheet2").Range("A6")
h(6) = Worksheets("Sheet2").Range("A7")
h(7) = Worksheets("Sheet2").Range("A8")
h(8) = Worksheets("Sheet2").Range("A9")
h(9) = Worksheets("Sheet2").Range("A10")
h(10) = Worksheets("Sheet2").Range("A11")
h(11) = Worksheets("Sheet2").Range("A12")
For g = 0 To 10
For i = 0 To 10
rangeNR = rangeNR + 1
rangeString = "A" & rangeNR
buildString = h(g) & "-" & h(i)
Set myRange = Worksheets("Sheet1").Range(rangeString).Cells
myRange.Value = buildString
Next i
Next g
End Sub
Bijlagen
Laatst bewerkt door een moderator: