Waarde veld afhankelijk van waarde van een ander veld

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirkdrent

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2006
Heb gezocht op het forum naar het volgende:

Ik heb een veld [soort advertentie] de inhoud van dit veld staat standaard op advertentie.
ook heb ik een veld [aantal advertenties] deze staat standaard ingesteld op 0. Beide velden staan op een formulier die gebasseerd is op een selectiequery.

Wanneer ik op het formulier de inhoud van het veld advertentie zet op 1/4 advertentie dan moet de inhoud van het veld [aantal advertenties] op 1 komen te staan en mag dus niet op 0 blijven. Ik heb gezocht en geprobeerd maar kwam er niet goed uit. Wie kan mij helpen???

groetjes Dick

De waarde kun je op meerdere manieren vullen.
Ik zou er voor kiezen als het record met alle waarde in zijn geheel bestaat en je wil het veld "Hard" vullen op naa het vullen van de [soort advertentie] iets te doen als een dlookup bijvoorbeeld:

SrtAdvert_Afterupdate
[aantal advertenties] =
dlookup("[aantal advertenties]","Advretenties"," [soort advertentie] = [soort advertentie] ")

of zoiets post anders ff je db en ik laat het zien

Hier is het voorbeeld onderdeel wat ik bedoel... Ben zeer benieuwd...

Laatst bewerkt:
Dick,

Allereerst klopt je db t.o.v. je vraag niet helemaal dit omdat ik geen selecte qry zie alleen maar een form met een lijst met waardes.

Dus nu kun je de waarde niet opzoeken in een tabel maar moet ik de waardes dus programmeren. ik heb dit gedaan d.m.v. een Case kijk er maar eens naar heb je vragen hoor ik het wel.

greetz.

Kom er niet helemaal uit. Wanneer er bij advertentie 1/1, 1/2, 1/4 enz. wordt ingevuld dan moet er altijd bij [aantal advertentie] minimaal een 1 in het veld komen. Vanuit hier maak ik een lijst met het totale verkochte advertenties hierbij maakt het niet uit of het om een 1/4 of een 1/2 advertentie gaat. Ik heb de database aangepast zoals ik m in mijn vraag heb gesteld. Zou je hier nog een keer naar willen kijken. Heel erg bedankt

Bijlagen

tipje misschien is het handig als je iets wil om soms ook het doel erbij te vertellen.

Wat je in eerste instantie vraagt lijkt mij dat [aantal advertenties] een waarde toegewezen zou moeten kun krijgen en dus niet standaard 1

want dan is de code veel makkelijker iets in de trend van
Code:
if [soort advertentie] <> null then
[aantal advertenties] =1
end if

Maar als je records wil tellen is dit allemaal overbodig en is het hele veld niet nodig alleen een qeury die de records telt.
zie de bijlage.

greetz Peter

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan