waarde veld tabel1 kopiëren in tabel2

Status
Niet open voor verdere reacties.

silversnake

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
Berichten
2
Hallo, wij zijn Bert en Hedy en wij proberen voor een welzijnsinstelling een database met access te maken voor de klantenadministratie. Hier is onze vraag:

We hebben een tabel klantgegevens. met o.a. een veld klantid. vervolgens hebben we een tabel onderzoeksgegevens. met ook een veld klantid.
Als we een klant ingevoerd hebben, en we willen vervolgens voor die klant onderzoeksgegevens invoeren staat er onderop het formulier klantgegevens een knop 'onderzoeksgegevens invoeren'. Deze knop start de macro 'onderzoeksgegevens invoeren MCR', deze opent het formulier 'onderzoeksgegevens invoeren' in de gegevensmodus: 'toevoegen'.

Nu willen wij dat hij vervolgens de klantid. uit het huidige record van de tabel klantgegevens automatisch kopieert naar het veld klantid in de tabel onderzoeksgegevens.

Nou hebben wij het vermoeden dat je daar de macro-opdracht 'waardeinstellen' voor moet gebruiken, dit is tot heden niet gelukt.

Suggesties?????

PS we hebben geen kaas gegeten van opbouwfuncties voor expressies :confused:
 
Ik ga voor de vragen die niet beantwoord zijn en minstens een dag oud. Ik doe niets met macro's en rapporten die die laat ik meestal ook links liggen.
Sommige mensen die geen ervaring hebben met Access hebben het over macro's terwijl ze VBA bedoelen. als dat hier het geval is dan kan ik jullie wel helpen en ander niet.

Enjoy!
 
Subformulier

Jullie zouden het eens met een subformulier kunnen proberen. Neem dan het formulier voor de onderzoeksgegevens op als subfomulier op het klantenformulier. Maak er wel even een doorlopend formulier van met alle velden naast elkaar. Je kunt nu het subformulier koppelen aan het klantenformulier via de klantid. Als er in deze constructie bij een bestaande klant een nieuw onderzoek wordt ingevoerd, dan wordt het klantid van het nieuwe onderzoeksgegeven automatisch ingevuld.
 
THX a lot

Bedankt, Guus2005 en Sesam voor jullie reactie. We komen hiermee in ieder geval wat verder.

Gaan nu weer hard aan de slag, greetzzz van Bert en Lady Hedy:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan