Waarde veld2 is afhankelijk van ingevoerde waarde veld1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jakka

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2013
Beste,

De waarde van veld1 komt uit een keuze lijst. Deze lijst heeft 2 waarden bv. waarde 'aap' en 'noot.' Wanneer ik de waarde 'aap' kies, wil ik een vaste waarde in Veld 2 bv. 300. Wanneer ik gekozen hebt voor 'noot' moet in veld 2 de waarde 400 ingevuld worden. Is dit wederom mogelijk?

Alvast dank voor suggesties/hulp

Ook dit is mogelijk. Vraag is: waar wil je die vaste waarden in bijhouden? In het formulier, of in een tabel?

Voor het invullen gebruik ik een formulier. De waarden komen terecht in een tabel.

En waar komen die waarden vandaan? Is de keuzelijst gebaseerd op een tabel, of op een lijst met waarden? In het laatste geval: een lijst met één kolom of met twee kolommen?

Deze is gebaseerd op een tabel waar in ik kies voor 1 veld.

Je beantwoord de vraag niet :)
Je wilt waarden laten zien die je middels een keuzelijst kiest. Waar komen die waarden vandaan? Heb je daar een tabel voor?

En is dat dezelfde als voor de keuzelijst?

Dan zijn we waar we wezen willen, want dan kun je de waarde uit de keuzelijst halen als je het veld tenminste in de rijbron van de keuzelijst hebt opgenomen. Het tweede tekstveld krijgt dan als Besturingselementbron:
Code:
=cboKeuzelijst.Column(1)
Er vanuit gaande dat je keuzelijst twee kolommen heeft, en het tweede veld de waarde bevat. Anders moet je het getal aanpassen.

Ik kom er maar niet uit.

Ik heb de code in het formulier voor veld2 ingevoerd als besturingselementbron. Het resultaat is #Naam?
Wanneer ik overigens de code invoer, wordt deze automatisch veranderd in: =[cboKeuzelijst].[Column](1)

Gelukt! De volhouder wint.

De naam keuzelijst cboKeuzelijst had ik niet benoemd met de cbo code er voor. Het werkt helemaal top! Super bedankt en niet in het minst voor je geduld :thumb:

Toch nog een probleem... In het formulier wordt alles netjes getoond, echter is de tabel waar het extra veld (veld2) in staat gewoon leeg. Dus de waarde wordt niet in veld2 opgeslagen. Wat doe ik nu weer fout:confused:

Niets; waarom zou je de extra waarde willen opslaan? Dat is een schoolvoorbeeld van dataredundantie!

Ik snap je opmerking niet. Middels een formulier vul ik een tabel. Als er een veld in de tabel leeg blijft gaat er toch iets fout. Inmiddels heb ik uit je vorige hulp het nodige geleerd, ik heb nu in het formulier de code:
Code:
Private Sub comType_Click()
Me.Subtype = [comType].[Column](2)
End Sub
ingevuld. Dus als ik klik op de keuzelijst wordt nu het veld Subtype in het formulier gevuld en in de tabel het veld Subtype waar het omgaat uiteindelijk.

Groeten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan