• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#Waarde! verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdeBruyn

Gebruiker
Lid geworden
28 nov 2016
Berichten
22
Hallo allemaal,

Hoe zorg ik ervoor dat de onderstaande formule geen foutieve waarde meer opgeeft maar een "0"?

Code:
=ALS(EZ5=5;(EL5*DZ5);ALS(EZ5=4;(DQ5*DE5);ALS(EZ5=3;(CV5*CJ5);ALS(EZ5=2;(CA5*BO5);ALS(EZ5=1;(BF5*AT5);0)))))

Krijg het helaas niet voor elkaar --> elke keer teveel argumenten ingevuld.

Hoor het graag! Tnx.

Mvg,

Emile
 
Code:
=[COLOR="#FF0000"]als.fout([/COLOR]ALS(EZ5=5;(EL5*DZ5);ALS(EZ5=4;(DQ5*DE5);ALS(EZ5=3;(CV5*CJ5);ALS(EZ5=2;(CA5*BO5);ALS(EZ5=1;(BF5*AT5);0)))))[COLOR="#FF0000"];0)[/COLOR]
 
Dank voor je snelle reactie (weer). Dat dacht ik dus ook, echter voer ik dan dus teveel argumenten in...
 
Kijk eens naar de funktie KIEZEN.
Hoewel de suggestie van Haije er prima uitziet zou ik fouten bij de bron aanpakken. (er er daar naar handelen) Je kunt immers enkel #Waarde! krijgen als deze foutmelding al in EZ5 of ergens tussen de (...*....) staat (of daar een niet numerieke waarde staat)

(maar goed, ik vind als.fout de ergste excel formule....)
 
Dag Eric,

Dat klopt. In de betreffende cel is tekst ingevoerd i.p.v. een eigenlijk getal. De tekst moet echter blijven staan in de oorspronkelijke cel en kan dus niet worden veranderd naar een getal. Deze foutmelding wilde ik graag omzetten naar een 0 zodat er uiteindelijk een totaalsom gemaakt kan worden van de betreffende kolom.

Met de ALS.NIET functie worden er echter teveel argumenten ingevoerd (zoals Haije de code heeft geformuleerd).
 
In de betreffende cel is tekst ingevoerd i.p.v. een eigenlijk getal
probeer deze dan eens
Code:
=ALS(EZ5="5";(EL5*DZ5);ALS(EZ5="4";(DQ5*DE5);ALS(EZ5="3";(CV5*CJ5);ALS(EZ5="2";(CA5*BO5);ALS(EZ5="1";(BF5*AT5);0)))))
of
Code:
=ALS(EZ5*1=5;(EL5*DZ5);ALS(EZ5*1=4;(DQ5*DE5);ALS(EZ5*1=3;(CV5*CJ5);ALS(EZ5*1=2;(CA5*BO5);ALS(EZ5*1=1;(BF5*AT5);0)))))
anders even een voorbeeldbestandje plaatsen
 
Met de ALS.NIET functie .

Je bedoelt als.fout?
Met de Als.Fout functie (zoals hierboven) zeg je eigenlijk "Er brandt een lichtje op m'n dashboard, maakt niet uit uit, plak er maar een stickertje overheen" Welk lampje het was en/of je (op den duur) nog verder kan rijden zie je dan wel..

Ik stel dus niet dat die tekst eigenlijk een getal zou moeten zijn en dat dat in die cel gewijzigd moet worden, maar als het enkel om cel EZ5 gaat, controleer dan of deze cel alfanumeriek is en zo ja laat een 0 zien, zo nee dan de overige opties.

Plaats anders eens een vb-bestandje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan