Opgelost waarde voor hele kolom gelijk maken

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Besturingssysteem
Windows 11
Ik wil in verschillende kolommen naast elkaar dezelfde formule toepassen, waarbij op het einde het total gemaakt word voor de hele kolom
Voorbeeld kolom C = 31 lijnen(dagen) is de formule voor C32
=c2+c3+c4+c5+c6+c7+c8+c9+c10+c11+c12+c13+c14+c15+c16+c17+c18+c19+c20+c21+c22+c23+c24+c25+c26+c27+c28+c29+c30+c31
Is er een manier om Exel dit automatisch te laten doen zodat ik niet voor elke kolom de formule moet typen? Ik moet dit 12 keer doen (12 maanden) voor 5 kolommen.

Als je een voorbeeldbestandje uploadt, word je op je wenken bediend.
Nu moeten we zelf iets in elkaar knutselen.

Hier het werkblad, voor januari heb ik de formule in elke kolom reeds ingevuld.

Bijlagen

Les 2 in Basis-Excel: sum(C2:C31)
Les 2 in Basis-Excel: doortrekken naar rechts.

Les 0 in Excel: zoek in dit forum naar voorbeelden van kalenders.

En/of werken met tabellen, waarbij ik januari als voorbeeld heb genomen..
Geen formules nodig.

Bijlagen

Het voorbeeld van Peter is de goede oplossing. Maar wil je die niet gebruiken zet achter "totaal"dan de formule:
Code:
=SOM(C2:C32)
Bericht automatisch samengevoegd:

En trek die dan naar rechts door, zoals SNB al aangaf.

Tabellen ziet er handig uit en het zou makkelijker zijn.Ik heb me suf gezocht onder alle hoofdingen om iets te vinden over tabellen, maar ik vond er nergens iets van terug.
Heeft het te maken dat ik Libre office gebruik? Ook in de online hulp vond ik niet hoe een tabel aan te maken, wel alles om een tabel en inhoud te bewerken.
De formule is ook een hele stap beter dan mijn voorbeeld, daar kan ik zonder problemen mee verder voor de rest van de maanden.
@jverkerk: in uw voorbeeld verscheen een kader met volgende tekst en ik begrijp hier alleen dat u waarschijnlijk een andere office vesie gebruikt.
Deze vorm vertegenwoordigt een tabelslicer. Tabelslicers worden niet ondersteund in deze versie van Excel.

De slicer kan niet worden gebruikt als de vorm is gewijzigd in een eerdere versie van Excel of als de werkmap is opgeslagen in Excel 2007 of eerder.

@userman, zou eens kijken bij onlyoffice.
Ik vind Libre office ook nog steeds een beetje beperkt.
Wel tabellen met slicers
Ik heb het geïnstalleerd en wil het in een nieuw werkblad allemaal zelf opnieuw eens maken, maar loop al vast bij de datum in de eerste kolom. Ik heb de tabel met datum in a1, ik vul de datum in vak a2, maar hoe ik ook probeer ik krijg het niet voor elkaar om de datum voor de hele maand te plaatsen. In Libre is het het puntje in de rechtse hoek van de cel vastnemen en naar beneden slepen.

of maak gebruik van een draaitabel.
Bedankt voor dit, maar hier moet ik passen, die oude kop van mij snapt het totaal niet wat daar staat. Ik ga maar eens op zoek naar een cursus Exel.

Je kunt ook met een Microsoft account de online versie gebruiken.

Vraag verplaatst naar de juiste sectie

Terug
Bovenaan Onderaan