Waarde weergeven op switchboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddydordt

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2011
Hallo

ik heb een switchboard met daarachter een aantal formulieren waar wij rapport uithalen voor het onderhoud. Nu wil ik op het switchboard een waarde laten weergeven uit een query. Daar staat de som van het aantal draaiuren, maar wil dat getal ook laten weergeven op het switchboard. Heb dit al geprobeerd met Dlookup maar dat lukte niet. Heeft iemand hier een idee voor?

Eddy

Je geeft te weinig informatie. Een opmerking als:
Heb dit al geprobeerd met Dlookup maar dat lukte niet.
geeft niet echt aan wat je precies gedaan hebt. Want daar zou je het probleemloos mee moeten kunnen realiseren.

Ik heb bij de expressie van dlookup het juiste query geselecteerd, maar dan kan ik geen domein selecteren. ik kan in ieder geval niet de som van de draaiuren daar terug vinden.

Je geeft nog steeds te weinig informatie. Om te beginnen: waar staat die DLookup? En op welk moment wordt hij uitgevoerd?
... maar dan kan ik geen domein selecteren.
Dat kán ook helemaal niet :). Dlookup is een functie die een (tekst)waarde teruggeeft op basis van een veld en een tabel en eventueel een criterium. Wat hij moet doen, moet je dus correct opgeven. Dat ziet er dan zo uit in een tekstvak:
Code:
=DLookUp("[Hoogste Productcode]";"[qHoogsteProductCode]")
Daarbij is [Hoogste Productcode] het veld, en [qHoogsteProductCode] het domein (ofwel: de tabel of de query).

Laatst bewerkt:
Ik heb nu dit staan: =DLookUp([SomVanDraaiuren];[VR, Draaiuren DRD 0,18]) waarna ik dan krijg te staan in het veld #naam? SomVanDraaiuren heb ik zelf ook moeten invullen omdat deze niet automatisch wordt gezien. Dit is ook de enige waarde in deze query, heeft het daar mee te maken?

Kijk eens naar jouw code en naar de mijne, en zoek de verschillen :).

Mijn excuses, zat denk ik ff niet op te letten. Is idd nu gelukt. Dank je wel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan