• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde wijzigen bij kopieren werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muiter

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
Met deze code kopieer ik een werkblad:
Code:
ActiveWorkbook.Worksheets("offerte aanvraag").Copy before:=Worksheets("bestelbon")
DIt werkt zonder problemen echter nu wil ik nadat het blad is gekopieerd één waarde op het nieuwe blad wordt aangepast, dit is nu:
Code:
=OBF!K2&"-1"
maar moet worden (en zo opvolgend)
Code:
=OBF!K2&"-2"
Hoe moet ik dit doen?

Kun je dit niet gewoon doen met:

Code:
ActiveSheet.Cells(1, 1) = "=OBF!K2&"-2""

Dit is niet opvolgend.

Als het opvolgend moet zijn moet je wel even aangeven hoe dat cijfer bepaald wordt. Wordt dit bepaald door het aantal sheets of wordt dit bepaald door het aantal gekopieerde sheets of wordt dit bepaald door het aantal sheets dat begint met "offerte aanvraag" of enz. enz....?

Verduidelijking:

Mijn eerste naam is bv Bestelling 290002-1, als ik de een 2e bestelling wil plaatsen kopieer ik dmv van een macro het blad van de eerste bestelling en die moet hernoemd worden naar Bestelling 2890002-2, de derde bestelling naar 2890002-3.

De namen staan niet op het tabblad maar in een werkblad. De naam is als volgt opgebouwd:

=bestelling &"A1-"A2

A1 bevat het ordernummer (2890002) en een '- '
A2 bevat bij de eerste bestelling van getal '1', als dit blad wordt gekopieerd moet dit getal op het 2e blad met 1 worden verhoogd naar 2.

Zo duidelijker?

Dan denk ik dat je het zo kunt doen:

Code:
ActiveSheet.Cells(1, 2) = Worksheets("offerte aanvraag").Cells(1, 2) + 1

Als de worksheet niet altijd "offerte aanvraag" is dan laat je van de activesheet eerste de waarde wegschrijven naar een variabele die je dan later weer terughaalt. Zo zijn hier vele varianten op mogenlijk

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan