• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde zoeken en vervolgens rij verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bas1982

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2011
beste forum gebruikers,
Aan dit forum heb veel gehad, van if tot matrix formules heb ik hier geleerd (voor iemand die vanaf 0 begon is dat heel wat :) )
Ben ook al een tijdje hier niet geweest maar nu heb ik toch weer een zetje nodig

Ik heb nu dus een ding in excel dat net niet wilt lukken maar het moet kunnen, is de oplossing een formule of macro?
Vraag:
Ik heb een voorraad bestand, uit dat bestand moeten alle rijen verwijderd worden waar in de omschrijving kolom een bepaald woord staat.
Nu heb je dat met ctrl F natuurlijk zo gevonden maar het verwijderen van al die rijen wil dan niet lukken.

Hoop dat het duidelijk is wat ik zoek, bij voorbaat dank voor de hulp!

Als je als zoveel hulp gehad hebt, zou je eens kunnen zoeken op filter/autofilter.:d

Filter

maar in de regels staan allerlei woorden (door in mijn ogen niet goede omchrijvingen) WAARONDER het woord dat ik zoek, dus niet alleen dat ene woord.
Ik meende dus als ik autofilter gebruik je maar 1 enkele waarde kan filteren en niet een van de woorden die in een cel staan....of wel?

Een voorbeeld documentje zou ook handig zijn.

Je kan als je op het filterknopje klikt de optie "bevat" kiezen. (is wel een beetje XL-versie/taal afhankelijk maar wijst zich vanzelf)

Hoi,
Die knop 'bevat' ken ik nog niet, dat ga ik eerst proberen. Lukt dit niey dan plaats ik inderdaad het bestand

Gelukt lijkt het

hej,
Simpelweg een knopje die ik nog niet kende, super!
Wanneer ik die filter knop met bevat gebruik en er rijen met mijn selecties komen
en ik die rijen allemaal selecteer en wis, verwijder ik dan ook niet de rijen die er 'eigenlijk'tussen stonden.

stel ik zoek in tien rijen het woord 'product'en dat heb ik gevonden via bovenstaande manier maar origineel stond dat woord op rij
3 en 5. Wanneer ik de filter gebruik staan die rijen natuurlijkonder elkaar. wanneer ik die dan beiden selecteer en delete dan verwijder ik toch niet rij 4 ook he?

Maak een kopie van je orginele blad en vogel het even uit. (wie niet waagt, blijft m....:D)

heb je gelijk in, bedankt iedereen.
Dit helpt mij weer vooruit, ik zet de vraag op status opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan