• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde zoeken in een tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bachatero

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2007
Hoe kan ik onderstaande tabel zoeken naar een waarde van 80 % , in dit geval 81,9 %. Ofwel, in welke cel staat 80% (81,9)

99,3 %
101,0 %
99,6 %
98,1 %
96,4 %
81,9 %
46,8 %
22,7 %
8,6 %
1,8 %

Johan

Bachatero,
hoe kan ik zoeken naar een waarde van 80 %
In je voorbeeldtabel zou ik zeggen 'NIET'. De waarde staat er namelijk niet in. Wat doe in het geval dat 78,1% óók in je tabel voorkomt? Welke waarde moet dan gekozen worden?

Maar via een lookup (zoeken) functie kan je altijd het dichtstbijzijnde getal naar voren halen.

Groet, Leo

Wat doe in het geval dat 78,1% óók in je tabel voorkomt? Welke waarde moet dan gekozen worden?

Ter verduidelijking / aanvulling,

81,9 - 80 = 1,9

en

80 - 1,9 = 78,1

Dus gelijke afstanden naar boven en beneden.

Ik post het omdat ik het eerst ook niet door had ;) (als dat een maatstaf mag zijn ;))

Wigi

Maar via een lookup (zoeken) functie kan je altijd het dichtstbijzijnde getal naar voren halen.
Voor zover ik weet kiest vert.zoeken steeds de exacte waarde of de eerste waarde kleiner dan de zoekwaarde in een bereik dat oplopend is gesorteerd met het argument 1 als logische waarde "benaderen".

GiMe

Laatst bewerkt:
Zoeken naar een waarde van 80 %

Ik krijg het maar niet voor elkaar. Bijgevoegd is een test document, maar ik krijg steeds foutmeldingen.
Heeft iemand een idee wat ik fout doe.

Zie toegevoegd commentaar in exel document.

Johan

Bijlagen

Voor zover ik weet kiest vert.zoeken steeds de exacte waarde of de eerste waarde kleiner dan de zoekwaarde in een bereik dat oplopend is gesorteerd met het argument 1 (of WAAR) als logische waarde "benaderen".

Zie hierbij

GiMe

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan