• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde zoeken in kolom.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SeRoMaRu

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2014
Bekijk bijlage Example.xlsx

Hallo allemaal,

Ik ben al enige tijd op zoek naar de oplossing om hetgeen ik invul in een zoekfunctie, dat het gezocht wordt in een kolom. Dit heb ik wel, alleen moet de waarde die ik invul exact hetzelfde zijn als de waarde in de kolom.
Ik wil dus dat alle cellen gevonden worden, die mijn zoekwaarde bevatten. Dat het ook niet exact de waarde moet zijn.

Ter verduidelijking heb ik een example gemaakt.

Bedankt voor de hulp!

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen gaan filteren en als tekstfilter "bevat" kunnen gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dat begrijp ik, maar ik wil graag dat alle resultaten in een andere kolom onder elkaar komen te staan.

De situatie in reallife is dat er een hele lijst van machinestoringen aanwezig is. Hierin moet ik dus kunnen zoeken naar alle storingen van een bepaalde machine. Uiteindelijk moet dit resulteren in een overzicht van storingen en tijd, die dan uitgewerkt kunnen worden in een grafiek per machine.

Waarom niet mbv een draaitabel. Zet de 'score' in de rijlabels en de 'name' in je rapportfilter. Klik bij rapportfilter op "meerdere items selecteren" en zorg dat alle vakjes standaard zijn aangevinkt. Nu kun je een (deel van de) naam intikken (bijv. seb of sebanja) in het zoekvenster van je rapportfilter en klaar ben je. De draaitabel toont de waarden van de scores die voldoen aan je zoekcriterium

Het geval in reallife is dus, dat er een lijst is met alle storingen die alle machines hebben in de fabriek. Dit is in eerste instantie op tijd, achtereen gesorteerd. Als ik de namen van de machines in Report FIlter zet, dan zie ik alleen de tijden en datums en weet ik niet van welke machine het is. Bijvoorbeeld een CW4000, heeft meerdere storingsnamen.
- Airclean CW4000 handbediend uit
- Controleweger CW4000 niet leeg of niet gereset.
en zo gaat de lijst verder. Elke storingsnaam komt meerdere keren voor in de lijst. Ik zou dan graag CW4000 intikken en dan van alle storingsnamen met CW4000 erin, een overzicht per storingsnaam. Dus eigenlijk alsof je Datum/TIjd en Storingsnaam in 'Row Labels' gooit en storingsnaam OOK in 'Report Filter' gooit. Dat zou mijn ideale situatie zijn.

SeRoMaRu,

Zou je dan ook een aangepast bestand kunnen maken waar we wat mee kunnen.
Het bestand dat je meegestuurd hebt staat niet in verhouding met de complexiteit van je vraag.
Je hebt een simpel lijstje gestuurd, dus je kan ook niets anders verwachten dan een simpel antwoord.

Ik zou verwachten de je een lijst hebt met machines met daarnaast hun storingen.
Als ik naar je vragen en antwoorden kijk blijkt dat je alleen de machines in de beschrijving terug kan vinden.
Ik zou eerst wat doen aan de vastlegging van je storingen als ik jou was.

Veel Succes.

Je kan hetzelfde doen met Storingsnaam in de rijlabels. Dan werkt de zoekfunctie exact hetzelfde als wanneer je hem in het rapportfilter hebt geplaatst.
In jouw geval voeg je dus zowel Storingsnaam als Datum/tijd toe aan de rijlabels en filter/zoek je bij de rijlabel van Storingsnaam (zorgen dat alle vinkvakjes zijn geselecteerd en zoeken maar). Het rapportfilter heb je dus niet nodig

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan