• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde zoeken voor in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

deschrik

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2007
Ik heb enkele gegevens in een werkblad staan. Hierbij heb ik een grafiek gemaakt.

Nu wil ik , dat in het tabblad grafiek onder 8 juli, alle productieorders komen te staan, die in het tabblad gegevens ook als datum 8 juli hebben. Ik weet echter niet hoe ik dit voor elkaar krijg. In mijn voorbeeld zouden er dus op het tabblad grafiek onder 8 juli, 4 productieorders moeten komen te staan.

Bijlagen

Beste deschrik,

Tip om de helpers te helpen. Haal eerst de foutmeldingen in je bestand weg. En geef ook weer hoe het resultaat er uit zou moeten komen te zien.

Richard

Bedankt voor de tip richard!

Hierij de goede versie, met uitleg van de bedoeling in het tabblad grafiek!

Bijlagen

Hmm, het lijkt erop dat helaas niemand een antwoor weet op mijn vraag:confused:

Hartelijk dank popipipo voor dit antwoord!

Dit is precies wat ik bedoel.

Weet echter iemand of deze formules ook in VBA te maken zijn?

Hallo deschrik,

VBA is niet mijn sterkste kant, dit zou ik dus niet weten.

Iemand anders misschien?

Weet echter iemand of deze formules ook in VBA te maken zijn?

Zoiets kan.

Maak een lus doorheen de gegevens, een lus zoals er hier dagelijks meerdere gezet worden. Kijk eerst maar eens rond in andere topics.

Laatst bewerkt:
Ik heb nu dit in VBA Code, maar hij werkt niet. De verwijzingen komen uit het eerder gestuurde voorbeeldje.

Code:
If Worksheets("Grafiek").Range("B28").Value = Worksheets("Gegevens").Range("B2").Value Then
Worksheets("Grafiek").Range("B29").Value = PO 'PO is hier kolom C van tabblad Gegevens
End If

Maak een lus doorheen de gegevens, een lus zoals er hier dagelijks meerdere gezet worden.

Ik heb nu dit in VBA Code, maar hij werkt niet. De verwijzingen komen uit het eerder gestuurde voorbeeldje.

Code:
If Worksheets("Grafiek").Range("B28").Value = Worksheets("Gegevens").Range("B2").Value Then
Worksheets("Grafiek").Range("B29").Value = PO 'PO is hier kolom C van tabblad Gegevens
End If

En waar zit de lus in jouw code? :confused:

Je hebt het enkel over B28 samen met B29.

Allé ;)

In B29:

=ALS(RIJ()-28<=AANTAL.ALS(Gegevens!$B$2:$B$15;Grafiek!B$28);INDEX(Gegevens!$C$2:$C$15;KLEINSTE(ALS(Gegevens!$B$2:$B$15=Grafiek!B$28;RIJ(Gegevens!$B$2:$B$15);1000);RIJ()-28)-1);"")

Afsluiten met Ctrl-Shift-Enter, niet met Enter.

Dan kopiëren naar de andere cellen.

Wigi

Wigi bedankt voor je hulp!

maar die formule heb ik nu! Ik wil er echter graag een VBA code van maken.

Conclusie blijft dat je een lus moet maken, zoals er hier al een paar duizenden in de posts staan. Nog maar een paar minuten geleden heb ik een kleine lus gemaakt in een andere topic. Meer dan zoiets in die aard heb je echt niet nodig.

Het is me spijtig genoeg nog steeds niet gelukt om de formule om te zetten in een VBA-code:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan