• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarde zoeken wanneer cel is onder bepaalde waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertjan1986

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
Berichten
128
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een manier om een waarde(datum veld) te vinden dat correspondeert wanneer een cel onder een bepaald bedrag uitkomt.
In de bijlage staat een voorbeeld. Daarin staan datum velden en bedrag waarop maandelijks (en jaarlijks) een afschrijving op plaats vindt. Wanneer het bedrag in kolom F kleiner of gelijk is aan een bedrag dan wil ik bijbehorende datumveld naar voren halen.

In H2 heb ik in dit voorbeeld €75.000 aangehouden, als resultaat verwacht ik dus 01-12-2028. Dat is de datum waarop het resterende bedrag onder de 75000 uitkomt. Deze heb ik nu handmatig opgezocht maar wil dat in een formule kwijt. De 75.000 dient als variabele. Dus dat kan ook naar boven of beneden worden bijgesteld en ook dan willen we de datum zien dat dit gebeurt.

gr
 

Bijlagen

  • test 1.xlsx
    22,8 KB · Weergaven: 18
Test het eens.

Code:
=INDEX(A2:A320;VERGELIJKEN(H2;F2:F320;-1)+1)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan