kroesjhoar
Gebruiker
- Lid geworden
- 4 okt 2011
hallo,
Ik heb al veel gepuzzeld maar ik kom er niet uit. (F1 en de forums brengen mij geen geluk met de oplossing)
Ik wil een waarde opzoeken uit een tabblad die aan meerdere waarden voldoet.
In de eerste rij staan de weeknummers en ik kolom A staan de klantnummers. In de tabel die dan ontstaat staat de voorraad per week.
Nu wil ik graag dat de totale voorraad wordt opgezocht die een week eerder aanwezig was en deze in het tabblad erna wordt genoteerd.
ik heb al geprobeerd om dit met index vergelijken te doen
en met horizon en vertic zoeken
maar ze geven me geen getal weer
ook al geprobeerd met als en som.als, maar geen positief resultaat.
Dit is dus globaal wat ik wil bereiken:
als de waarde in kolom A = eindvoorraad en week=42, dan de voorraad die daar staat kopieren naar volgende tabblad
Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen, want de oplossing is volgens mij heel simpel, maar ik zie hem echt niet.
alvast hartstikke bedankt voor de hulp
Ik heb al veel gepuzzeld maar ik kom er niet uit. (F1 en de forums brengen mij geen geluk met de oplossing)
Ik wil een waarde opzoeken uit een tabblad die aan meerdere waarden voldoet.
In de eerste rij staan de weeknummers en ik kolom A staan de klantnummers. In de tabel die dan ontstaat staat de voorraad per week.
Nu wil ik graag dat de totale voorraad wordt opgezocht die een week eerder aanwezig was en deze in het tabblad erna wordt genoteerd.
ik heb al geprobeerd om dit met index vergelijken te doen
Code:
=INDEX(Statisch!C3:BC100;VERGELIJKEN(Voorblad!O6&Voorblad!L6;Statisch!A3:A100&Statisch!C1:CV1;0))
Code:
=HORIZ.ZOEKEN("L6";Statisch!$C$1:$BC$1;VERT.ZOEKEN("O6";Statisch!$A$3:$A$100;45;1);1)
ook al geprobeerd met als en som.als, maar geen positief resultaat.
Dit is dus globaal wat ik wil bereiken:
als de waarde in kolom A = eindvoorraad en week=42, dan de voorraad die daar staat kopieren naar volgende tabblad
Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen, want de oplossing is volgens mij heel simpel, maar ik zie hem echt niet.
alvast hartstikke bedankt voor de hulp