• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

#waarde!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrbaselier

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Hallo allemaal,

Gister had ik een vraag i.v.m. valideren. Daar ben ik erg goed mee geholpen. Echter doet zich nu nog een klein probleem voor. Ik heb een aantal kolommen:

A-Productnummer (gebruikt som: =ALS(C301=0;"";VERT.ZOEKEN(C301;Validatie!B3: D1000;2;ONWAAR))

B-Productprijs (gebruikt som: =ALS(C301=0;"";VERT.ZOEKEN(C301;Validatie!B3: D1000;3;ONWAAR))

C: Product (Gebruikt som: Valideren:=INDIRECT(D301))

D: Artikelgroep (Gebruikt som: Valideren: =Artikelgroepen)

E: Aantal (door de gebruiker zelf in te geven)

F: Totaalprijs (=E(rijnummer)*B(rijnummer)

Aan het einde van kolom F staat een totaalsom Dus alle kosten van alle producten bij elkaar.

Nu krijg ik in rij F: #WAARDE! te zien (i.p.v. niks, als er niks is ingevuld). Zodoende doet mijn totaal optelsom het ook niet. Als er op ELKE regel wel iets is ingevult werkt het allemaal wel. Want op het moment dat er een regel wordt ingevult verdwijnt #WAARDE! in de cel en komt er wel de juiste uitkomst te staan.

Nu is mijn vraag.... hoe krijg ik dit weg, en zorg ik ervoor dat als er niks ingevult staat, dat er dan ook geen #WAARDE! in kolom F komt te staan.

Alvast mijn hartelijke dank voor jullie hulp!

Jarno

Hi Jarno,

Wijzig alle formules zoals hieronder

=ALS(C301=0;"";VERT.ZOEKEN(C301;Validatie!B3: D1000;2;ONWAAR))
=ALS(C301=0;0;VERT.ZOEKEN(C301;Validatie!B3: D1000;2;ONWAAR))

Dan gaat hij een 0 plaatsen als hij niets vind.

Greetz,

Joske

Bekijk de help in Excel ook eens over deze functie:
ISNB

Wat doet ISNB?
ISNB staat simpel gezegd voor IS Niet Beschikbaar (in engelse versie ISNA IS Not Available) en krijgt de waarde WAAR of ONWAAR.
Indien je met een functie geen waarde krijgt/vind zie je normaal gesproken in de cel #NB staan. ISNB controleert hierop, en je kunt afhankelijk van de uitkomst (WAAR of ONWAAR) een andere actie laten verrichten.
In feite is het een hele specifieke ALS-functie om foutmeldingen in je sheet af te vangen.

Met dank aan Jan van Asseldonk (zie post: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=264232 #20)

Groet,
Ferenc

Bedankt

Ik zal het zo eens proberen maar....jullie zijn wederom geweldig. Zonder jullie had dit allemaal een stuk langer geduurd!!!!

Thanks!!!!

Jarno

Daarvoor zit we allemaal op het forum, de ene keer leer je wat de andere geef je antwoord.

Zou je nog wel je vraag op beantwoord kunnen zetten?

Thanks,
Ferenc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan