• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarde

Status
Niet open voor verdere reacties.
dit is wat ik eigenlijk probeer te bereiken , je ziet in cel N6 , Q6 , T6 600 staan , dan is T39 600 maak ik van T6 bv 800 dan is het niet gelijk aan 600 van de andere 600 dus nul
en dan wordt de 800 in cel T40 geplaats,
 
Test deze eens:
Code:
=ALS(INDEX($Q$4:$Q$36;VERGELIJKEN("c1";$F$4:$F$36;0))=INDEX($T$4:$T$36;VERGELIJKEN("c1";$G$4:$G$36;0));INDEX($T$4:$T$36;VERGELIJKEN("c1";$G$4:$G$36;0));0)
 
formule werkt, maar als ik iets andere situatie heb, krijg ik de melding #N/B weer er bij
Cobbe ik vind het knap hoe u het allemaal voor elkaar krijgt met de formule's
het word te moeilijk denk ik , of ik stel de vraag net niet correct genoeg sorry
dank u wel voor de vele moeite , ik ga de formule's die u gegeven heeft later nog verder bestuderen,
misschien fint ik nog iets meer. ik laat het even rusten. ik ga even boodschappen doen.

MVG mr0007
 

Bijlagen

  • test 9.xlsx
    25,9 KB · Weergaven: 20
zo dan?
 

Bijlagen

  • Kopie van test 7-2.xlsx
    25,1 KB · Weergaven: 19
Je moet niet te rap opgeven, je komt er wel.

Je moet voor een bepaalde cel precies opschrijven wat er wanneer en hoe moet gebeuren, dan kunnen wij daar een formule voor verzinnen.
Ook niet vergeten al de mogelijkheden te vermelden.

Post als het kan een klein bestandje met daarin eventueel handmatig ingevuld wat er waar moet komen.(kleur die cellen zodat ze opvallen)
 
bijna

de formule van plongske werkt heel mooi een ding extra zou het nog moeten kunnen , zonder de rest van de formule stuk te maken wand dat werkt zoals het moet, dan zijn we er naar mijn mening. als f6 weg wordt gehaald (klik cel F6 dan delete) of ( in cel F6 C2 of C3 neerzet) in het bestand van plongske die nu hier bij is gevoegd ,
de 800 naar Q39 wordt geplaatst, dan zijn we er naar mijn mening
 

Bijlagen

  • test 7-3.xlsx
    24,1 KB · Weergaven: 28
Zo goed?
Ik heb gezien dat er nog kring verwijzingen zitten op rij 36 (kolom M tot kolom AB)
Volgens mij mogen de formules maar lopen tot rij 35

Ook is er geen Voorwaardelijke opmaak van rij17
 

Bijlagen

  • Kopie van test 7-3.xlsx
    24,3 KB · Weergaven: 20
ik had echt gedacht met mijn laatste vraag dat ik er dan zou zijn, ik heb de formule er in gezet in alle cellen waar het moet , gedeeltelijk doet ie wat ie moet doen , gedeeltelijk weer niet,
ik zat al een aantal uren te denken het op een andere boeg te gooien, ik loop opnieuw weer vast ,

met een nieuwe vraag te stellen, en het werkblad iets aan te passen, zodat de gegevens wat makkelijker geteld kunnen worden.
ik ga daar mee aan de slag.

dank u wel voor het proberen. :thumb:
 
=SOM.ALS(C10:X10;AB10;D10:Y10)
deze er in gezet werkt perfect, nog wat verder aan passen maar dat is nu makelijker voor mij, ik had niet zelf deze formule kunnen maken , daar heb ik weer te weinig ervaring en inzicht voor
door dat jullie goed met formule's zijn kunnen wij toch mooie excel projecten maken
dank u wel allemaal :D :thumb:

MVG mr0007
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan