• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden aanpassen dmv dropdownlijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

akroma84

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 feb 2012
Goedemiddag,

Momenteel ben ik bezig met een adressenbestand voor onze sector (Bekijk bijlage test adressen2.zip). Er zijn diverse schepen met elk een reder en 4# mensen aan boord aan de hand van de dropdownlijst waar je je contactpersoon wilt gaan selecteren (F10) zouden de gsm en adres etc er moeten bijkomen op F11 - F17.

Dus concreet heb ik bij het formulier als je 'schip B65' selecteerd alle gegevens automatisch (linkerzijde van het formulier) eveneens de keuzelijst met de mogelijke mensen (F10) . Nu had ik eventjes in E1 = verwijzing naar je keuze van drop down genomen. In F11 heb ik dan hor. zoeken geforceerd heb op basis van de waarde van E1 maar blijkt zijn functie (cel F11) niet overeen te komen met die persoon. Kan iemand mij hierbij helpen?

Adres , tel, postcode,... had ik nog niet gedaan omdat het al bij de functie totaal verkeerd liep :s

mvg

Kevin

Berteft het werken met de naambereiken, dat doe je helemaal goed.
Voor de verdere invulling gebruik je VERT.ZOEKEN i.p.v. HORIZ.ZOEKEN.
Voor de functie zal het er dus zo uit zien:
Code:
=VERT.ZOEKEN(F10;Bemanning!B2:C8;2;0)
succes,

Martin,

Vriendelijk bedankt voor je snel antwoord! Het werkt :) na lang sufzoeken ben ik eruit .

Het enige nadeel van mijn dropdownlist momenteel is : als je veranderd van schip zouden de personen in je dropdown ook moeten veranderen. De laatste gekozen naam (dropdown) blijft staan terwijl hij er niet effectief werkt maar als je je de dropdownlist openvouwt dan zie je de effectieve namen.

Bestaat er een mogelijkheid dat je vorige gekozen persoon niet meer getoond word in die dropdown. Ik heb gekeken om ergens de gegevens automatisch te laten aanpassen maar dit lukt me niet echt.

mvg

Kleine aanpassing in je bestand gemaakt.
De formule voor de functie staat er in, de rest lukt jezelf?

Succes,

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan