Janmetdepet1
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 13 dec 2018
Goedenavond,
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een vooraf bepaalde waarde (of 'code') aan een bepaalde tekst te verbinden?
Dat wil bijvoorbeeld zeggen:
In het onderstaand voorbeeld zijn de namen vooraf gedefinieerd met twee codes, respectievelijk code 1 en code 2. Die drie zijn aan elkaar verbonden. Dus als men een bepaalde naam invoert, dan is het de bedoeling dat de twee codes automatisch worden ingevuld in kolom B en C zonder dat dat allemaal handmatig gedaan moet worden. In rij 2 en 5 zien we twee keer koorts en daarbij de juiste codes.
[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]kolom A[/td]
[td]kolom B[/td]
[td]kolom C[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Naam[/td]
[td]Code 1[/td]
[td]Code 2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Koorts[/td]
[td]100[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Hartaanval[/td]
[td]200[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Apneuaanval[/td]
[td]300[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Koorts[/td]
[td]100[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[/table]
Is er een manier om dit zodanig te automatiseren dat kolom B en C bepaald worden op basis van de invoer in kolom A (die wel handmatig gebeurd)?
Ik vroeg me af of het mogelijk is om een vooraf bepaalde waarde (of 'code') aan een bepaalde tekst te verbinden?
Dat wil bijvoorbeeld zeggen:
In het onderstaand voorbeeld zijn de namen vooraf gedefinieerd met twee codes, respectievelijk code 1 en code 2. Die drie zijn aan elkaar verbonden. Dus als men een bepaalde naam invoert, dan is het de bedoeling dat de twee codes automatisch worden ingevuld in kolom B en C zonder dat dat allemaal handmatig gedaan moet worden. In rij 2 en 5 zien we twee keer koorts en daarbij de juiste codes.
[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]kolom A[/td]
[td]kolom B[/td]
[td]kolom C[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Naam[/td]
[td]Code 1[/td]
[td]Code 2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Koorts[/td]
[td]100[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Hartaanval[/td]
[td]200[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Apneuaanval[/td]
[td]300[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Koorts[/td]
[td]100[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[/table]
Is er een manier om dit zodanig te automatiseren dat kolom B en C bepaald worden op basis van de invoer in kolom A (die wel handmatig gebeurd)?
Laatst bewerkt: