• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden automatisch linken aan een tekstcel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janmetdepet1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 dec 2018
Goedenavond,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om een vooraf bepaalde waarde (of 'code') aan een bepaalde tekst te verbinden?

Dat wil bijvoorbeeld zeggen:
In het onderstaand voorbeeld zijn de namen vooraf gedefinieerd met twee codes, respectievelijk code 1 en code 2. Die drie zijn aan elkaar verbonden. Dus als men een bepaalde naam invoert, dan is het de bedoeling dat de twee codes automatisch worden ingevuld in kolom B en C zonder dat dat allemaal handmatig gedaan moet worden. In rij 2 en 5 zien we twee keer koorts en daarbij de juiste codes.

[table="width: 500, class: grid"]
[tr]
[td]kolom A[/td]
[td]kolom B[/td]
[td]kolom C[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Naam[/td]
[td]Code 1[/td]
[td]Code 2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Koorts[/td]
[td]100[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Hartaanval[/td]
[td]200[/td]
[td]2[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Apneuaanval[/td]
[td]300[/td]
[td]3[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Koorts[/td]
[td]100[/td]
[td]1[/td]
[/tr]
[/table]

Is er een manier om dit zodanig te automatiseren dat kolom B en C bepaald worden op basis van de invoer in kolom A (die wel handmatig gebeurd)?

Laatst bewerkt:
Zoek maar eens naar "Vert.Zoeken" of VLookUp".
Anders een van de twee invoeren in een cel:
=Vert.Zoeken(

en druk op ƒx links van de formulebalk en druk onderaan in het nieuwe venster op "Help informatie over deze functie".

Duizend maal dank, gelukt! Dit gaat me gigantisch veel uren besparen. Zoiets simpels, maar je moet het net wel effe weten.

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan