• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden bepalen hoeveel groter dan waarde in cel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDN111

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo !

Kan iemand mij een Excel-formule bezorgen voor het volgende probleem:

Cel A1 bevat een referentiewaarde die ik naar goeddunken kan invullen.
Cellen C1 t/m Z1 bevatten willekeurige waarden.

In de cel B1 had ik graag een formule waarvan het resultaat gelijk is aan het aantal keer dat een van de waarden in "C1:Z1" groter is dan de referentiewaarde in "A1".

De formule COUNTIF(C1:Z1, > A1) werkt niet.

Bij voorbaat dank,
Grtz,
MDN111.

Bedankt voor de reactie !

Het werkt als in de cel A1 een "echt" getal staat. Daarmee bedoel ik dat je dat getal er zelf in tikt. Daarmee is mijn probleem opgelost.

Wel heb ik opgemerkt dat het soms niet werkt als in de cel A1 een formule staat. Niet dat het een probleem is, maar in dat geval is het toch nuttig om het resultaat eerst even te toetsen.

Grtz,
MDN111

Dag Wigi !

In bijgevoegd bestand verwijst de formule in W11 naar de kolom N. Het resultaat is niet correct. Er staat 0 in plaats van 3.

De formule in W12 verwijst naar de kolom P. Het resultaat is dan wel correct.

Grtz,
MDN111.

PS. Niet naar de andere delen van het bestand kijken want ik heb een groot stuk moeten verwijderen wegens te groot voor bijlage, vandaar de #REF!

Bijlagen

Ik weet niet hoe het bij jou verkeerd gaat maar bij mij staat er in W11 een keurige 3.
Zoals het moet dus. Zonder dat ik er iets aan gedaan heb.

Mvg

Piet

Ja, op den duur gaat men twijfelen. Maar ik heb het nogmaals geprobeerd.

In de bijlage in de "Oorspronkelijke sheet" geeft W11 bij mij een foutief resultaat.

In de sheet "Kopie" heb ik de formule in N11 vervangen door het getal 9.64 er rechtstreeks ingetikt. Het resultaat in W11 is nu wel correct.

Probleem is dat de bestandsgrootte van de bijlagen beperkt is tot 100 kB, anders kon in een Hypercam filmpje bijvoegen.

Zou het misschien iets met de Excel-versie kunnen te maken hebben?

Grtz,
MDN111.

Bijlagen

• Excel-versie.JPG
    Excel-versie.JPG
    44,2 KB · Weergaven: 59
  • Stockbreuken2.zip
    Stockbreuken2.zip
    80,8 KB · Weergaven: 24
Zou het misschien iets met de Excel-versie kunnen te maken hebben?

Zou me niks verbazen maar ik kan het niet controleren.

Ik zie trouwens ook nu keurig het drietje.

Mvg

Piet

Het verhaal wordt nog straffer !

Ik zal trachten een aantal handelingen die ik deed zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven:

- Bestand openen. In W11 staat een 0 (cijfer 0).
- Cursor ergens in de formulebalk plaatsen en klikken.
- Formule wordt editeerbaar, maar ik wijzig niets.
- Op groen vinkje klikken.
- In W11 staat nog steeds een 0 (cijfer 0).

Nogal wiedes, zul je zeggen.

Maar ik heb exact hetzelfde scenario uitgevoerd op een andere PC met dezelfde Excel-versie en hetzelfde OS (Windows XP). Het resultaat is het volgende:

- Bestand openen. In W11 staat een 0 (cijfer 0).
- Cursor ergens in de formulebalk plaatsen en klikken.
- Formule wordt editeerbaar, maar ik wijzig niets.
- Op groen vinkje klikken.
- In W11 staat nu een 3.

Nu zie ik het zeker niet meer zitten...

Grtz,
MDN111.

PS. Om verder te werken heb ik natuurlijk wel mijn plan getrokken door in de gepaste kolommen de formules te vervangen door waarden, maar dat is toch geen elegante oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan