alexanderinfo
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 mrt 2008
Beste mensen,
Ik heb een tabel waarin de gebruikers de locatie van een bepaalde map moeten vermelden.
Deze invoer moet aan bepaalde eisen voldoen.
De opmaak die ingevoerd moet worden is: "I:\map1\map2\map3\doelmap".
Helaas vullen de gebruikers het niet op deze manier in en vermelden ze enkel: "\map3\doelmap".
Ik gebruik nu de volgende codes om de ingevulde waarden te controleren en deze indien nodig aan te passen:
Helaas gebruiken ze soms teveel variabelen (dan weer met "\", dan weer zonder "\", etc.).
Is er een manier om de gebruiker te verplichten om het gehele locatieadres van de doelmap te vermelden in de cel?
PS. ik kan het betreffende document niet uploaden i.v.m. bedrijfsbeleid.
Ik heb een tabel waarin de gebruikers de locatie van een bepaalde map moeten vermelden.
Deze invoer moet aan bepaalde eisen voldoen.
De opmaak die ingevoerd moet worden is: "I:\map1\map2\map3\doelmap".
Helaas vullen de gebruikers het niet op deze manier in en vermelden ze enkel: "\map3\doelmap".
Ik gebruik nu de volgende codes om de ingevulde waarden te controleren en deze indien nodig aan te passen:
Code:
'verwijdert bepaalde tekst
ActiveSheet.Range("Tabel10[Locatiepad]").Replace what:="I:\map1\map2\", Replacement:="", LookAt:=xlPart _
, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False
ActiveSheet.Range("Tabel10[Locatiepad]").Replace what:="map1\map2\", Replacement:="", LookAt:=xlPart _
, SearchOrder:=xlByRows, MatchCase:=False, SearchFormat:=False, _
ReplaceFormat:=False
'voegt automatisch tekst toe aan invulling cel
For Each cl In ActiveSheet.Range("Tabel10[Locatiepad]").SpecialCells(xlCellTypeConstants)
cl.Value = "I:\map1\map2\" & cl.Value
Next
Helaas gebruiken ze soms teveel variabelen (dan weer met "\", dan weer zonder "\", etc.).
Is er een manier om de gebruiker te verplichten om het gehele locatieadres van de doelmap te vermelden in de cel?
PS. ik kan het betreffende document niet uploaden i.v.m. bedrijfsbeleid.