• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden herkennen en automatisch invullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jacking

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2008
Goedemiddag,

Ik heb als bijlage een simpele versie van een excel bestand bijgevoegd om mijn vraag te verduidelijken.

- Ik heb een kassaprogramma waar dmv een export in een excelbestand mijn verkoop en voorraadgegevens worden gezet
- bijv groep 100 voetbalschoenen, groep 200 tennisschoenen etc. (zie blad 1)
- deze export moet ik gaan verwerken in een excel bestand wat we gebruiken om een inkoopbudget te maken
- blad 1 veranderd (althans, de groep 100 voetbalschoenen kan ook op regel 6 staan en een volgende keer op regel 2) maar deze moet op blad 2 altijd op regel 3 staan
- is het mogelijk dat excel op basis van het groepnummer de gegevens van blad 1 automatisch invult bij de juiste groepnummers in blad 2?

ben benieuwd wie me kan helpen

groeten Jacksmania

Bijlagen

Beste,

Al eens info opgezocht van de formule vert.zoeken?

@sjonR

Dit werkt fantastisch, ik ga morgen de originele export en het echte inkoopbudget erbij pakken en daarin testen.

Kan ik dit rechtreeks aan je mailen omdat hier best wel betrouwbare gegevens in staan?

gr Jacksmania

Wat zou je me willen mailen dan? Ik ga er van uit dat je met deze formule een eind komt. Maar mocht je willen dat ik er naar kijk, prima.

Laatst bewerkt:
heb het email adres hoor.

probeer eerst idd even met de formule, anders meld ik me.

erg bedankt alvast. gr Jack

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan