Beste,
ik sukkel al sinds gisteren met volgend probleem en google heeft mij totnogtoe geen antwoord opgeleverd; ik schets kort even mijn excel file:
Kolom A bevat de cijfers 1-12,
Kolom B bevat de maanden Januari tem December
De user die mijn excel file in de toekomst gebruikt, zal in een ander tabblad een cijfer (1-12) moeten ingeven die aanduidt welke maand van het jaar we zijn.
Nu wil ik automatiseren dat op basis van dit ingegeven getal direct in kolom B van het andere tabblad de bijpassende maand wordt gezocht en weergegeven in een aparte cel.
Via VBA code zou dit natuurlijk lukken, maar ik moet mijn excel file zo eenvoudig mogelijk houden en dus VBA vermijden.
Iemand een gouden tip/oplossing?
Enige hulp zou heel hard geapprecieerd worden!
Vriendelijke groeten,
Djibril
ik sukkel al sinds gisteren met volgend probleem en google heeft mij totnogtoe geen antwoord opgeleverd; ik schets kort even mijn excel file:
Kolom A bevat de cijfers 1-12,
Kolom B bevat de maanden Januari tem December
De user die mijn excel file in de toekomst gebruikt, zal in een ander tabblad een cijfer (1-12) moeten ingeven die aanduidt welke maand van het jaar we zijn.
Nu wil ik automatiseren dat op basis van dit ingegeven getal direct in kolom B van het andere tabblad de bijpassende maand wordt gezocht en weergegeven in een aparte cel.
Via VBA code zou dit natuurlijk lukken, maar ik moet mijn excel file zo eenvoudig mogelijk houden en dus VBA vermijden.
Iemand een gouden tip/oplossing?
Enige hulp zou heel hard geapprecieerd worden!
Vriendelijke groeten,
Djibril