• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in cellen verplaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElGreco

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2012
Berichten
17
Ik wil met een macro waarden verplaatsen vanuit 4 cellen in één rij naar 4 cellen in een andere rij. De cellen kunnen een verschillende opmaak hebben die wel behouden moet blijven. Het gaat eigenlijk om 3 handelingen: 1) range van 4 cellen kopiëren, 2) nieuwe activecell selecteren en alleen waarde plakken, 3) de oude range wissen. Weet iemand een oplossing om e.e.a. in 1 handeling te verrichten waarbij de opmaak behouden blijft?
 
In 1 zin zeg je dat de opmaak behouden moet blijven en in een andere dat alleen de waarde geplakt moet worden. Wat is het nu?
Neem er een macro voor op of plaats een voorbeeld document.
 
Zonder voorbeeld op de gok:

Code:
Sub Macro1()
    Range("A1:A4").Copy
    Range("C1").PasteSpecial Paste:=xlPasteAll, Operation:=xlNone, SkipBlanks:= _
        False, Transpose:=False
    Range("A1:A4").Clear
End Sub

PS. En als je de opmaak niet wilt meenemen wordt Paste:=xlPasteAll

Code:
Paste:=xlPasteValuesAndNumberFormats
 
Laatst bewerkt:
Thx Jan BG. Dit is bijna wat ik bedoel. In jouw voorbeeld is alleen wel de locatie bekend waar naar toe moet worden verplaatst (C1). In mijn spreadsheet wil ik, nadat de copy opdracht is gegeven, eerst de cel bepalen waarin e.e.a. moet worden geplaatst. Kan dat ook?
 
In mijn reactie vroeg ik om een voorbeeld.
Jan zegt dat zijn voorbeeld code op de gok is.
Wat denk je dat er nodig is?
 
Hoe arrogant kan iemand zijn. Ik was duidelijk met mijn vraag. Dat jij hem niet snapt kan ik helaas niets aan doen. JanBG begreep hem in ieder geval wel.
 
Arrogant was dat niet bedoeld, maar je begrijpt kennelijk niet dat er voor een passend antwoord op je vragen een voorbeeld document nodig is.
 
Nieuw? al lid sinds 2012!
 
@HSV, je hebt gelijk, krijg je als je drie verschillende dingen tegelijk doet en man bent en niet kan multitasken (ik dan)...:(
 
Ik ken hier iemand die het volledig met je eens zou zijn :p
 
Vraag staat op opgelost, maar hoe dan?

Zo misschien:

Code:
Sub Macro3()
Dim myValue As Variant
    Range("A1:D1").Cut
    myValue = InputBox("Voer bestemming in")
    Range(myValue).Select
    ActiveSheet.Paste
End Sub
 
Of zo:
Code:
Range(InputBox("Voer bestemming in")) = Range("A1:D1").Value
 
Zo kan je niets anders dan een cel selecteren of typen.
Code:
Sub Macro3()
dim c As range
 on error resume next
   set c = application.InputBox("Voer bestemming in", , , , , , , 8)
   if not c is nothing then range("A1:D1").Cut c
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan