• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in grafieken optellen wat niet moet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bretput

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Berichten
45
Hallo,

ik heb een gestapelde lijndiagram met markeringen met 3 lijnen erin met de waarden:

kenmerk 1) 100
kenmerk 3) 75
kenmerk 2) 550

Maar als ik deze gegevens selecteer telt die ze op in het diagram en zie je:

kenmerk 1 met een waarde van 100
kenmerk 2 met een waarde van 175
kenmerk 3 met een waarde van 725

Terwijl dit natuurlijk gewoon lijnen moet zijn met de waarden die erboven staan:

kenmerk 1 met een waarde van 100
kenmerk 3 met een waarde van 75
kenmerk 2 met een waarde van 550

Weet iemand hoe ik dit optellen kan voorkomen?!
 
Beste Bretput,

Kun je even een voorbeeldbestandje uploaden? Het denkt makkelijker vanuit de onderliggende data inclusief de grafiek dan een omschrijving ervan.

Richard
 
Ik heb het bestand bijgevoegd,

leg aub wel uit hoe je het doet, omdat ik nu alle overige informatie uit het bestand heb verwijderd omdat dit prive is...
 
Laatst bewerkt:
Beste Bretput,

Bij het kiezen van een grafiek heb je gekozen voor een gestapelde lijn. Dan worden de waarden opgeteld :)
Klik in het grafiekgebied (dan komen aan de buitenkant acht zwarte vierkantjes te staan)
Klik op de Wizard grafieken in de Standaard werkbalk. Je ziet dan gelijk dat je bij het lijndiagram de tweede optie hebt gekozen. Kies voor de eerste.
Kijk ook even naar de beschrijving van de grafiekkeuzes, en kies ook eens de derde optie, puur om te zien wat je dan doet.

Groeten,
Richard
 
Laatst bewerkt:
Beste Richard,

hartelijk bedankt voor je hulp!
Stom van mij haha, zal de volgende keer eerst beter de beschrijvingen lezen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan