• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in kolommen van bepaalde rij optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pdh82

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Beste medegebruikers,

Hierbij mijn vraag (nergens antwoord kunnen vinden),

Mijn excel bestand bevat bevat een aantal kolommen
kolom 1: klantnummer
kolom 2: kosten voor XX
kolom 3: kosten voor YY
kolom 4: kosten voor ZZ
enz.

Nu wil ik de kosten per klantnummer optellen, echter niet tot 1 totaal, maar meerdere subtotalen (afhankelijk van het kostensoort).
Ik doe dit als volgt:
=(VERT.ZOEKEN($A5;'Kosten'!$A$5:$BS$956;aa$3;ONWAAR)+VERT.ZOEKEN($A5;'Kosten'!$A$5:$BS$956;ab$3+1;ONWAAR)+VERT.ZOEKEN($A5;'Kosten'!$A$5:$BS$956;ac$3+2;ONWAAR)+VERT.ZOEKEN($A5;'Kosten'!$A$5:$BS$956;L$3+3;ONWAAR)+VERT.ZOEKEN($A5;'Kosten'!$A$5:$BS$956;ad$3+4;ONWAAR))

In kolom aa,ab,ac en ad staan de kolom indexgetallen van de kolommen die ik wil optellen. Dit is echter een heel omslachtige procedure, omdat ik vert.zoeken meerdere keren moet gebruiken en voor allemaal een kolomindex getal moet vaststellen.

Waar kan ik informatie vinden over alternatieve oplossingen?

Bedankt.

Paul

Beste Paul,

Een voorbeeldbestandje doet vaak wonderen. Zorg er wel voor dat klanten en medewerkers en zo niet herkenbaar meer zijn.

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan