• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in meerdere werkbladen zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mogvai

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Berichten
4
Goedenavond allen,

Ik ben bezig met het maken van een personeelsplanning. Voor de duidelijkheid heb ik de opzet toegevoegd.

Nu wil ik ervoor zorgen dat, al dan niet nadat ik een button heb ingedrukt, het tabblad planning per persoon automatisch wordt gevuld. Door veel vert.zoeken() functies te nesten is dit mogelijk, maar hierdoor wordt het bestand vreselijk traag. In dit voorbeeld heb ik 2 afdelingen staan, maar het zijn er aanzienlijk meer (12) met ongeveer 120 in te plannen medewerkers.

Is er een manier om ervoor te zorgen dat het tabblad planning per persoon kijkt in alle werkbladen of iemand daar is ingepland, en dan aangeeft wanneer en op welke afdeling?

Ik hoop het! Bedankt voor het meedenken! :)
 

Bijlagen

  • Planningslijst forumtest.xls
    89 KB · Weergaven: 40
Hallo mogvai

Als je zoveel verschillende werkbladen aan elkaar gekoppeld wilt hebben denk ik dat je dan beter Access kunt gaan gebruiken ipv Excel.
 
Volledig mee eens! Helaas is het zo dat access geen applicatie binnen de organisatie is en ik krijg het niet voor elkaar hier licenties voor aan te vragen... kortom... roeien met de riemen die we hebben ben ik bang :s
 
In bijgevoegd bestand heb ik een macro (Planning) geplaatst die de gegevens van de afdelingen in het planningsoverzicht zet.
Verder staat in werkblad Afdeling 1 een groene cel. Hierin heb ik de formule aangepast die de namen van de medewerkers toont, zodat er geen lege velden onderaan de lijst verschijnen.

Ik vroeg mij af hoe je wilt controleren dat iemand gepland wordt voor een dag terwijl hij/zij al voor een andere afdeling is ingedeeld?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
In bijgevoegd bestand heb ik een macro (Planning) geplaatst die de gegevens van de afdelingen in het planningsoverzicht zet.
Verder staat in werkblad Afdeling 1 een groene cel. Hierin heb ik de formule aangepast die de namen van de medewerkers toont, zodat er geen lege velden onderaan de lijst verschijnen.

Ik vroeg mij af hoe je wilt controleren dat iemand gepland wordt voor een dag terwijl hij/zij al voor een andere afdeling is ingedeeld?

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Roncancio,

Buitengewoon bedankt al voor dit! GEWELDIG!!!! Dit geeft de burger moed! Om op je vragen terug te komen:
1) Wat heb je hier precies aangepast (hij laat de lege cellen onderin nu inderdaad weg) en hoe kan ik dit in de toekomst zelf doen! Super handig!

De Marco werkt super! Werkt dit ook als er meerdere tabbladen worden toegevoegd van andere afdelingen?

2) Is het mogelijk om hier controle op uit te voeren? En zo ja, kan ik hierin ook aangeven uit het tabblad "mogelijk in te plannen" op welke dagen men beschikbaar is? Dus als ik bijvoorbeeld op dinsdag neerzet beschikbaar dat dit wordt overgenomen in de planning per persoon? En als iemand al is ingepland dat dit dan niet wordt overgenomen?

Nogmaals, geweldig bedankt voor deze hulp!

3) Ik merk dat ik nu ik dit zie, steeds meer wil. Ik vroeg me af of het ook mogelijk is aan te geven op welke afdeling iemand is ingezet. Dit zou kunnen door achter bv. ig-ochtend de afdeling (waarde in cel B2) toe te voegen, dus bv. ig-ochtend | Afdeling 1
Dit is gelukt!
 
Laatst bewerkt:
1.
Het is heel goed dat je bereiken hebt benoemd, maar je kan onder meer via AANTALARG bepalen hoeveel items er in de lijst staan.
Via:
Code:
 =VERSCHUIVING(naam_flexkracht;0;0;AANTALARG(naam_flexkracht);1)

Oftewel:
- verschuiven van naam_flexkracht.
- beginnen bij hoeveel cellen naar beneden (1e 0)
- beginnen bij hoeveel kolommen naar rechts (2e 0)
- hoeveel cellen (AANTALARG = aantal items in naam_flexkracht)
- hoeveel kolommen 1 (huidige kolom).

De macro werkt nog niet bij meerdere werkbladen maar dat is zo aangepast.
Ik ging er al vanuit dat de werkbladen benoemd zouden worden.

2.
Er zijn verschillende manieren om controle uit te oefenen (bijv.: messageboxen die verschijnen als er al iemand is ingepland).

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan