• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden in tabel uit macro halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Waarden in tabel uit *andere sheet* halen

Zie voorbeelddocument.

Ik heb een tabel (A9:B9). Ik wil de waarden in kolom B afhankelijk laten zijn van kolom A dmv de formule in cel C2. De formule in de werkelijke sheet is een vrij ingewikkelde formule met externe databronnen. De cel C1 is dus als tussenstap nodig.

Kortom:
In cel B1 moet de waarde van cel C2 staan als in C1 de waarde van A1 is ingevuld.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Alvast bedankt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat is niet helemaal wat ik bedoelde.

Ik wil graag dat de hele tabel (kolom B) is ingevuld. Dus als ik in A10 een 10 er bij zou zetten (of welk ander getal dan ook), dat in B10 dan het corresponderende getal er automatisch bij komt. Of dat als ik van A5 een 9 maak dat in B5 dan ook het getal veranderd naar wat er in C2 staat als er in C1 een 9 staat.

Ik heb helaas geen Excel 2007 thuis dus kan het bestand niet goed nakijken, maar ik heb het heel even op werk bekeken. Klopt het dat er een if functie in kolom B stond die in feite zei:

Als C1 = A1, dan C2, anders A2*2.###. (Waarbij ### het getal is dat in C2 stond, dat was een random getal die ik gekozen had om er een formule van te maken)

Het probleem met deze functie is dat de TRUE en UNTRUE antwoorden van de if-functie leidden tot hetzelfde antwoord, namelijk A1*het getal. De bedoeling is eigenlijk dat ik de formule in C2 kan wijzigen, en dat alle waardes automatisch meeveranderen (in dit geval is dat geloof ik niet zo). Indien wat ik nu zeg niet klopt mijn excuses, ik heb het bestand maar heel kort kunnen bekijken.

De werkelijke sheets zijn iets anders. Wat in de voorbeeldsheet C2 is, is in het echt een sheet waarbij ik twee variabelen invoer (begintijd en eindtijd), en dan komt er door middel van o.a. externe databronnen (Reuters) een RESULTAAT-waarde uit. Wat ik met de tabel wil bewerkstelligen is automatisch een hoop aantal invoerwaardes om te laten rekenen tot die RESULTAAT-waarde.

Ik denk dat dit niet heel duidelijk is, dus ik zal morgen de werkelijke sheet toevoegen in dit topic (een licht aangepaste versie om de Reuters links te omzeilen). Bedankt in ieder geval voor de hulp zover (en wellicht dat ik met de laatste twee oplossingen toch wel een eind kom).

Arito,

Als C1 = A1, dan C2, anders A2*2.###. (Waarbij ### het getal is dat in C2 stond, dat was een random getal die ik gekozen had om er een formule van te maken)

Het probleem met deze functie is dat de TRUE en UNTRUE antwoorden van de if-functie leidden tot hetzelfde antwoord, namelijk A1*het getal. De bedoeling is eigenlijk dat ik de formule in C2 kan wijzigen, en dat alle waardes automatisch meeveranderen (in dit geval is dat geloof ik niet zo). Indien wat ik nu zeg niet klopt mijn excuses, ik heb het bestand maar heel kort kunnen bekijken.
Dat van de formule klopt maar als je het getal waarmee vermenigvuldigd moet worden steeds wijzigt moet je dat veranderen.
Code:
B.V.B. in C2   =C1*D1
Waarbij d1 dus een variable wordt
Of dat als ik van A5 een 9 maak dat in B5 dan ook het getal veranderd naar wat er in C2 staat als er in C1 een 9 staat
Dit deed mijn eerste voorbeeld wel maar ik snap niet waarom de hele kolom gevuld moet worden. Kun je eigenlijk gelijk de formule uitC2 in de kolom B zetten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik heb een bewerkte versie van de werkelijke sheets bijgevoegd. Ik hoop dat het hiermee wat duidelijker is. Er zijn 2 actieve sheets.

Bijlagen

Arito,

Ik ben hier ook niet zo'n kei in maar heb er het volgende van gemaakt.
Zie bijlage

Bijlagen

Oke top. Het is nog niet helemaal wat ik bedoelde maar ik denk wel dat ik met het bestand dat jij gemaakt hebt kan verder werken naar de oplossing.

Bedankt!

Arito,

Oke top. Het is nog niet helemaal wat ik bedoelde maar ik denk wel dat ik met het bestand dat jij gemaakt hebt kan verder werken naar de oplossing.
Ik kan aardig overweg met formules (proberen en kijken wat er gebeurd) maar soms zie ik hier op Helpmij formules voorbij komen en denk dan hoe kom je er op.
Je zal dan toch echt iemand nodig hebben die er wat meer van weet.
Suc6,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan