• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden klusteren en per uur weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

adwalletwee

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2018
Goedenavond

Ik heb het volgende probleem.
Uit gegevens van een adwords campagne wil ik voor analyse weten hoeveel vertoningen, klikken en kosten er in een kluster van campagnes per uur gemaakt zijn.
Als voorbeeld zie bijgaand bestand met daarin aangegeven in rood welk resultaat ik zoek.

Ik zou echt geholpen zijn als iemand daar een slimme formule voor kan maken.

Alvast mijn hartelijke dank voor de hulp.

Frans

Bijlagen

Bedankt!

Helemaal bedankt voor de snelle oplossing, nu zelf nog even uitvogelen hoe je een draaitabel maakt maar ik denk dat ik daar wel uit kom.
Nogmaals dank!

Het probleem is groter, zie onderstaand.

Bekijk bijlage donderdag sam SRS.xlsxBekijk bijlage donderdag sam SRS.xlsx
Het eigenlijke bestand zie er uit als deze bijlage.
de campagne namen zijn ruim 350 verschillende maar deze zijn geclusterd op het begin zoals #13#, #14# #09# enz.

Wat ik het liefst wil hebben is per "cluster" zoals #13# het aantal vertoningen, klikken en kosten per uur te krijgen.

Kan dat ook met zo'n draaitabel?

Zou fijn zijn als jullie een oplossingen hebben.

Ja dat kan. Even zelf wat proberen maakt je over het algemeen niet dommer.

heb ik geprobeerd maar ik loopt tegen het probleem op dat ik niet alles wat begin met bijvoorbeeld #13# opgeteld krijg, die komen allemaal onder elkaar zodat ik weer 9500 regels heb. Als ik het veld "campagnes" in "rijen" zet staan alles verschillende campagnes per uur onder elkaar, als ik "campagnes in "kolommen" zet staat alles naast elkaar.
dit terwijl het die campagnes op de eerste 4 tekens geclusterd wil hebben per uur

Dan gebruik je een hulpkolom om het onderscheid te maken.
PHP:
=LEFT(B2;4)

Hoe het er verder moet uitzien weet ik niet omdat je een nogal onduidelijke dataset hebt.

Bijlagen

Dank je wel Jan, Ik zie de filterbox "campagne" er nu bij en als ik 1 voor 1 de #03# campagnes selecteer krijg ik wat ik wil. Als ik filter op #03# dan blijft het totaal in de draaitabel het grote totaal. Nog niet helemaal wat ik wil. maar zeker bedankt.

Snap niet wat je bedoelt. Als je filtert op een nummer veranderen alle totalen. En je hoeft niet per individueel nummer te filteren:

Voorbeeld.jpg

Dat is dan waarschijnlijk een verschil in versie van excel. Ik werk met Excel op een imac en zie niet het vinkboxje zoals jij ziet in jou screenshot. Inmiddels ben ik er uit, bedankt voor je/jullie geweldige hulp

Bijlagen

• Schermafbeelding 2018-03-29 om 22.04.25.png
    Schermafbeelding 2018-03-29 om 22.04.25.png
    176,8 KB · Weergaven: 57
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan