• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden kopiëren naar ander tabblad als bepaalde cel 'x' bevat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sveng

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2015
Hallo allen,

Ik zit nu al een tijd te pielen met een op het oog simpel op te lossen probleem. Ik hoop dat er hier iemand is die mij verder kan helpen.

Het is de bedoeling dat de waarden uit cellen van het eerste tab, naar cellen op het tweede tab gekopieerd worden, als de cel achter de waarden op tab 1 'x' bevat.

Ik heb in de bijlage mijn probleem in excel geprobeerd uit te leggen:
Zoals in het tweede gele vlak te zien is, lukt het mij prima met enters er tussen.
Wat ik graag zou zien is dat de gegevens met een formule onder elkaar komen te staan, zoals ik handmatig in het rode vlak heb gedaan.

Ik heb hier op het forum al rond gezocht en dit topic gevonden (http://www.helpmij.nl/forum/showthr...arde-heeft-dan-waarde-van-andere-cel-kopieren). Toch lukt het mij met aanpassen van de formule niet.

Alvast bedankt voor de aangeboden hulp.
Groeten Sven

Bekijk bijlage Sven.xls

Hallo Jean-Paul,

Bedankt voor je hulp!

Het resultaat is inderdaad het beoogde resultaat. De manier waarop het bereikt wordt bedoelde ik eigenlijk anders. Daarnaast geeft de formule aan dat er een fout in zit nadat ik er op geklikt heb (en de formule niet verandert heb).

Ik zal het proberen te verduidelijken:
- Het groene vlak bereikt nu het resultaat met behulp van het gele vlak. Is het ook mogelijk om het resultaat uit het groene vlak, rechtstreeks te verkrijgen uit de gegevens op het eerste tab.
- Ik heb nu een extra regel toegevoegd op tab1 bij de gegevens. Deze wordt nu niet automatisch toegevoegd in het groene vlak.
- Ik heb op de formule geklikt. Deze geeft nu de foutcodes: #waarden (1 maal), #getal (4maal)

Hieronder het documentje om het te verduidelijken:
Bekijk bijlage Sven(2).xls

Met vriendelijke groet,
Sven

De formule van Jean Paul is een matrix formule. Die moet je afsluiten met CTRL SCHIFT ENTER

Ah bedankt. Zo ben ik al een stuk verder. Ik heb echter nog wel iets geks. Als ik ga zoeken met de matrix formule neemt hij de eerste 3 regels standaard niet mee.

In mijn voorbeeld zit dit dus als volgt:
- De tappunten 1, 2 en 3 zouden ook moeten worden gevonden met de matrixformule op het 2de tabblad 'zoeken'. Deze worden echter niet weergegeven.
- Op het moment dat ik de 'x' achter tappunt 1 verwijder. Vind de matrixformule de tappunten 2,3 en 4 niet. (dus weer de eerste 3 tappunten)

Enig idee hoe ik dit zou kunnen verhelpen?

Voorbeeldje:
Bekijk bijlage Voorbeeldje.xls

Even je eerste blad in tabel gezet.
Dan tappunt nummer opgezocht via de matrixformule van Jean Paul.
De rest via verticaal zoeken.

Bijlagen

Ah, bedankt allemaal voor de hulp! Ik ben eruit en het werkt.

Deze kan dus worden gesloten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan