• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden naast elkaar plaatsen van meerdere regels in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

IlonadeGroot

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2011
Goedemorgen,

Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen met het volgende. Ik heb een bestand met veel regels. Hierin staan het artikelnummer, eenheid en GTIN vermeld. Het artikelnummer is een vaste waarde, hier kunnen meerdere eenheden en GTIN's aan hangen waardoor ik meerdere regels onder elkaar krijg. Nou zou ik graag 1x het artikelnummer willen zien met daarachter de eenheden en de GTIN's, zodat ik 1 regel per artikelnummer overhoud. Helaas weet ik dus niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen. Per artikel kunnen het aantal eenheden en GTIN's ook nog verschillen.
Ik zal een klein voorbeeld bestandje meesturen.

Alvast bedankt! :)

Bekijk bijlage VPE met EAN naast elkaar.xlsx

Ik wat met matrixformules in elkaar gevogeld. Kijk maar eens of dit is wat je wenst.

Bijlagen

Hallo Rebmog,

Dat is precies wat ik zoek. Echter als ik het aantal regels wil aanpassen krijg ik allemaal vreemde waardes (collega even mee laten kijken die weet het ook niet).
Ik wil het aantal regels als test nu op een bestand op 1271 regels hebben. Zie het bijgevoegde bestandje, klien stukje eronder de formules zoals ik ze heb aangepast. Ik heb het in het andere bestand ook vanaf E2 ingevuld, dus daar zal het niet aan liggen. Ben dus even benieuwd wat ik verkeerd doe?

Alvast bedankt,

Bekijk bijlage VPE met EAN naast elkaar 2.xlsx

Het gaat om matrixformules. Die moet je afsluiten met Ctrl+Shift+Enter. Dus als je in het andere bestand de formules ook in cel E2 invoert en de zoekwaarden ook beginnen in A2, dan is het inderdaad alleen maar een kwestie van de bereiken aanpassen en de formules afsluiten met Ctrl+Shift+Enter. Als je formule begint in een andere rij en of kolom, dan moeten de formules wél aangepast worden.

Yes helemaal gelukt zo :thumb:. Ik had helaas nog nooit van matrix formules gehoord :o.

Hallo Rebmog,

Het werkte perfect hoor, en ik had zelf de formules voor nog 2 eenheden extra erbij gemaakt en dat was ook gelukt, helemaal happy :D aangezien ik een excel leek ben :o vergeleken met jullie.
Maar ik dacht misschien kan je mij met iets anders ook helpen, zit in hetzelfde idee, maar dan net iets anders en ik kom er niet uit (ook niet met behulp van Google).

Wij hebben een bestand (zie voorbeeld).
Ook van dit bestand wil ik graag alles op 1 regel naast elkaar hebben, hier zit echter nog een lastig issue in aangezien je meerdere keren dezelfde waardes tegen kan komen, met een andere waarde erachter. In dit bestand is de EAN (kolom D) leidend. Zoals je ziet staan op regel 2 en 3 vaker dezelfde waardes zoals Onbereid - energie - = en dan met een verschillende waarde in Waarde en Eenheid. Het is de bedoeling dat per EAN dan dus 2x achter elkaar die waardes getoond (ook al zijn de waardes erachter ook hetzelfde).
Ben heel benieuwd of je zin hebt om voor mij te kijken...:rolleyes:Bekijk bijlage Etiketdata.xlsx

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan