• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden onthouden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_dannyboy

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2002
Hoi iedereen !!

Probleempje met excel

Ik wil ervoor zorgen dat ik een waarde in een cel optel bij de nieuwe waarde die ik in die cel zet. Dit alles moet worden gezet in een andere cel.

Voor iedereen die het nog nie helemaal snapt:

Bijlagen

Ff terugdenken aan de informatiekunde lessen:D .

In de cel waar je het antwoord wilt hebben moet je de volgende forumle gebruiken.

=a1+a2

Met a1 en a2 bedoel ik dus de cellen die je bij elkaar wilt laten optellen. Kan dus alles zijn, zelf az1877 :)

Ik veronderstel dat je zo iets bedoelt:
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$A$1" Then _
    [A6] = [A6] + [A1]
End Sub
Kopieer de macro naar de werkblad-code

De waarde in A6 wordt verhoogd met de waarde van A1, telkens als deze wijzigt. De macro werkt enkel als de waarde in A1 manueel wordt ingevoerd, niet als dit het resultaat van een formule is.

Ah , dus dit is nou zo'n macro waar ik al zoveel verhalen over gehoord heb...

Nou, hij werkte in ieder geval wel, maar moet je hiervoor nou eigenlijk VB voor op je computer hebben staan, of is alleen het hele office pakket genoeg?

Macro's in Excel schrijf je in VBA (= Visual Basic for Applications). Dit is geïntegreerd in Office. Elke Office-toepassing heeft zo z'n eigen VBA-commando's, dus macro's kopiëren van bijv. Excel naar Word zal zelden werken.

ah, ok.

Bedankt voor alle info :thumb: , kan ik weer een paar daagjes zonder problemen vooruit (hoop ik) !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan