• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden opslaan in ander bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.

DEWCAP

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2006
Hallo,

Ik zou graag het volgende willen bekomen.

Ik heb 2 excell bestand:
1. Overzicht offertes
2. Offerte (dit is een sjabloon)

Wanneer het sjabloon wordt geopend, kan de offerte geprint worden en opgeslagen.

Ik wil nu het volgende bekomen maar ik kom er niet uit.

1. Bij het openen van een nieuwe "Offerte", moet het offertenummer reeds ingevuld zijn.
Het offertenummer zou moeten berekend worden door naar het bestand "Overzicht offertes" te gaan, te kijken wat het laatste offertenummer is en daarbij +1 te doen.

2. Nadat op de knop Save gedrukt wordt, zouden de waarden van cel G9 en cel D20 (en het offertenummer) uit bestand "Offerte" gekopieerd moeten worden naar bestand "Overzicht offertes". Dit op de eerst volgende lege rij natuurlijk.

Ik weet dat het niet niks in dat ik vraag. Maar ik denk dat het wel mogelijk moet zijn?

Ik plaats de 2 genoemde bestanden in bijlage.

Alvast bedankt om een kijkje te nemen.

Kevin

Bijlagen

Niemand dat hiervoor een oplossing heeft?

Dat wel maar niet iedereen heeft Excel 2007.
Hoe dan ook. Hier is het resultaat.

Oh ja, vergeet niet de padverwijzing in de code aan te passen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Hi Roncancio,

Dit werkt perfect. Mag ik je nog 2 aanpassingen vragen?

1. Is het mogelijk om in "Offerte" ook een knop "Nieuw" te hebben, zodat ik niet steeds het bestand moet sluiten en openen?
2. Is het ook mogelijk, wanneer ik "Offerte" open, om de focus ook op "Offerte" te leggen? Want wanneer ik nu "Offerte" open, krijg ik steeds het bestand "Overzicht Offertes", welke in de achtergrond moet blijven.

Bedankt!!
Kevin

Hi Roncancio,

Dit werkt perfect. Mag ik je nog 2 aanpassingen vragen?

1. Is het mogelijk om in "Offerte" ook een knop "Nieuw" te hebben, zodat ik niet steeds het bestand moet sluiten en openen?
2. Is het ook mogelijk, wanneer ik "Offerte" open, om de focus ook op "Offerte" te leggen? Want wanneer ik nu "Offerte" open, krijg ik steeds het bestand "Overzicht Offertes", welke in de achtergrond moet blijven.

Bedankt!!
Kevin

Dat is zo gebeurd alleen kan ik dat vanaf deze plek niet doen.
Dat wordt dus later vandaag of anders morgen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hartelijk dank Ronancio. Ik wacht het wel af.

Alvast bedankt!!

Om de focus te leggen
Code:
Private Sub Workbook_Open()
Dim lRij As Long
Application.ScreenUpdating = False
Workbooks.Open "C:\Overzicht offertes.xlsx"
lRij = Workbooks(Workbooks.Count).Worksheets(1).Range("A65536").End(xlUp).Row
[COLOR="Red"]ThisWorkbook.Activate[/COLOR]
ThisWorkbook.Worksheets(1).Range("D19").Value = Workbooks(Workbooks.Count).Worksheets(1).Cells(lRij, "A").Value + 1
Application.ScreenUpdating = True
End Sub

Mvg

Rudi

In de bijgevoegde bestanden zitten je 2 verzoeken.
- knop om niet opnieuw op te hoeven starten
- focus op offerte houden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan