• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Viktor17

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
ik heb een voorwaardelijke opmaak in mijn bestand zitten.
Wanneer ik een k (kunstmest) in een cel invoer, kleurt deze geel. Wanneer ik een b (bemest met organische mest) in een cel invoer, kleurt deze bruin.
Maar nu wil ik aan het eind ook weten hoeveel kg kunstmest of organische mest er totaal op is gekomen.
Hoe kan ik dit het beste doen?

Hallo Viktor

Ik denk dat een voorbeeldje zoals je het nu al hebt beter even kunt uploaden.
Nu is het eigenlijk maar een gokspelletje.

Mvg
Peter

Als het om een bemestingsplan gaat zou ik deze iets uitbreiden. In het voorbeeldje een tabel waar je de gegevens in kan voeren. Met de formule som.als kan je totalen per soort bepalen. Zie J2. Of met een draaitabel kan het ook.

Maar het is altijd beter om even zelf een bestandje te plaatsen.

Bijlagen

Ik wil mijn bestand wel uploaden, maar weet eigenlijk niet hoe ik dat moet doen, misschien ff snelle uitleg?:confused:

Druk op knop links onderin: "Reageer op bericht". Via het dan zichtbare paperclipje kun je dan bestanden invoegen. (Toevoegen > bestand kiezen > uploaden > voer in)

Je kan toch gewoon via:
=AANTAL.ALS(bereik;"k")*kg
of
=AANTAL.ALS(bereik;"b")*kg

de kg's uitrekenen.

Anders via reageren - Ga geavanceerd - bijlagen kan je je bestand bijvoegen.

bij deze het bestand

het is een graslandgebruikskalender. we gebruiken dit om de bemesting, beweiding en het maaien inzichtelijk te maken en op elkaar af te stemmen. we hebben het jaren op papier bijgehouden en dan vakjes ingekleurd met potlood, maar vonden het nu tijd om op de computer te doen. zoals je kunt zien in het bestand kunnen we per datum per perceel aangeven wat er mee gebeurd is m (maaien) b (bemesten) k (kunstmest) w (weiden). Nou wil ik graag wanneer aangegeven is wanneer er kunstmest opgekomen is of het bemest is dat de kg opgeteld worden zodat we aan het eind in 1 oogopslag kunnen zien hoevel kg mest/kunstmest er per perceel opgegaan is.

hopelijk is het zo iets duidelijker
alvast bedankt

Bijlagen

Dan zou ik maar eens naar #3 kijken. Jouw voorbeeld kan een resultaat worden van een correcte gestructureerde invoer van jouw data. Volgens mij wil je het omgekeerde van wat mij logisch lijkt. In het het geplaatste voorbeeld valt er niets op te tellen. Want er staan geen getallen in.

Klopt idd, er staan nog geen getallen in. het idee achter de kalender is het overzichtelijk maken wanneer welke handeling op welk perceel is uitgevoerd. En omdat ik ook graag wil weten hoeveel kg mest er uiteindelijk op 1 perceel is gekomen vroeg ik me af hoe ik dit mooi kon doen. Hoe kan ik dat het beste doen. Ik wil namelijk dat wanneer het bemest is het het vakje dus bruin kleurt, liever geen getal in het vakje zelf hebben staan, zoals nou ook niet te zien is dat er een b instaat. is het bijvoorbeeld mogelijk dat ik bijv. b40 (bemest 40 kg) invul, dat het vakje dan bruin kleurt, en de waarde ergens rechts van de kalender opgeteld word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan