• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden opzoeken in rooster

Status
Niet open voor verdere reacties.

Delpuy

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 okt 2022
Hallo,

Ik geraak er niet uit, ik wil graag een uurrooster weergeven op basis van het te volgen uurrooster.
Het te volgen uurrooster wordt met VERT.ZOEKEN uit een apart werkblad gehaald, dus dat gaat alvast goed.
Daarnaast is er nog een werkblad met alle mogelijke roosters, hieruit moeten dus de gegevens gehaald worden die we nodig hebben voor de opmaak van het rooster.

Ik heb volgende formules geprobeerd, maar er ontgaat me duidelijk iets om het te doen werken:

Code:
=INDEX(ROOSTERS!A1:F50;VERGELIJKEN(EN(MEDEW!$K$13;MEDEW!$H14);ROOSTERS!A1:F50;0);;)
Code:
=INDEX(ROOSTERS!A1:F50;VERGELIJKEN(MEDEW!$K$13;ROOSTERS!A1:F50;0);VERGELIJKEN(MEDEW!$H$14;ROOSTERS!A1:F50;0))
Code:
=INDEX(ROOSTERS!C2:C50;VERGELIJKEN(1;($K$13=ROOSTERS!A2:F50)*(H14=ROOSTERS!A2:F50);0))

Ik vermoed dat de INDEX functie moet gecombineerd worden met de VERGELIJKEN functie omdat hij twee criteria moet zoeken en als die twee criteria waar zijn dan moet het resultaat weergegeven worden. Maar misschien ben ik ook grandioos fout en is er een simpelere manier?

Voorbeeldbestand in bijlage. Versie die wordt gebruikt Microsoft Office 365

Bijlagen

• rooster.PNG
    rooster.PNG
    15,9 KB · Weergaven: 18
  • werknemers.PNG
    werknemers.PNG
    9,3 KB · Weergaven: 14
  • medewerker_voorbeeld.xlsx
    medewerker_voorbeeld.xlsx
    21,3 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Welkom.

Plaats s.v.p. een representatief Excel voorbeeldbestand. Dat is gemakkelijker uitproberen dan in een plaatje.

Vermeld ook even welke Excel versie je gebruikt (365 of eerdere versie?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan