• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Waarden selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zubrovka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mei 2008
Berichten
2
Beste,

Ik heb een lijst opgesteld voor een maandelijkse onderhoudsmeting en ik zou deze graag afdrukken over een verloop van de laatste 12 maanden. De lijst bevat meer dan 150metingen en ik zou enkel de laatst ingevulde in een aparte lijst willen weergeven om deze af te drukken en mogelijke controle uit te voeren.

Ik weet dat ik deze ook manueel kan selecteren en dan afdrukken, maar ik zou liever een manier vinden waarop ik deze automatisch kan laten weergeven.
Bijvoorbeeld: Na 20 maanden, zou ik enkel rij 8 tot 20 moeten afdrukken. En na 50 maanden zou ik dan enkel rij 38 tot 50 moeten afdrukken.

Ik weet niet goed hoe ik dit moet verwezenlijken. Alle ideeën en tips zijn welkom.

Alvast bedankt,

Mvg,
Jens
 
Jens, probeer onderstaande eens en laat iets weten

Code:
Sub Afdrukgebied()
    Dim str As String, aStr() As String
    aStr = Split(InputBox(" Voer in beginrij,eindrij"), ",")
    If UBound(aStr) <> 1 Then Exit Sub
    If Not IsNumeric(aStr(0)) Then Exit Sub
    If Not IsNumeric(aStr(1)) Then Exit Sub
    With ActiveSheet.PageSetup
        .PrintArea = "A" & aStr(0) & ":" & "E" & aStr(1) 'wijzig in de correcte kolommen
        .Orientation = xlLandscape
    End With
    ActiveSheet.PrintPreview 'wijzig in PrintOut om af te drukken
End Sub

Mvg

Rudi
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan