• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

waarden tussen bereik weergeven.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kassie21

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2009
Berichten
38
Beste,
Momenteel zit ik met een probleempje waar ik niet uit kom.
Ik heb een bepaald bereik wat bestaat uit een datum en een tijd.
Dit bereik refereert aan een aantal waarden waaronder warmteverliezen. Het bereik is variabel.
Nu wil ik wanneer er een keuze van het bereik wordt gemaakt dat deze waarden worden weergegeven in een kolom. Maar ik weet niet hoe ik dit voor elkaar moet krijgen.

Ik kan helaas geen bijlage uploaden omdat deze te groot is en ik heb hem al ernstig verkleind daarom heb ik hier een link waar ik een voorbeeld bestand heb staan.
http://www.megaupload.com/?d=61O26QCU
Het bereik wordt in geel weergegeven en ook de kolom waarin ik de waardes van de warmteverliezen(subkopje totaal) tussen dat bereik wil hebben weergegeven wordt in geel weergegeven.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
 
Laatst bewerkt:
Kassie21


Probeer het hier eens mee :

Code:
=ALS(EN(C10=$I$2;D10>=$J$2);AE10;ALS(EN(C10>$I$2;C10<$K$2);AE10;ALS(EN(C10=$K$2;D10<$L$2);AE7;)))
 
Ja dit werkt ik heb alleen een vraag. Waar dient de laatste AE7 voor?
En hoe werkt de En functie precies want snap hem niet helemaal?
Want nu als ik bijv. de tot waarde op 28 januari 10 uur zet dan zet hij op 28 januari 00:00 uur ook nog een waarde neer? en op de begin datum 1 januari zet hij ook om 00:00 uur geen waarde?
 
=ALS(EN(C10=$I$2;D10>=$J$2);AE10;ALS(EN(C10>$I$2;C10<$K$2);AE10;ALS(EN(C10=$K$2;D10<$L$2);AE7;)))

Als c10=I2 en d10 groter dan j2, kijk dan naar AE10
Als c10 groter dan I2 en d10 kleiner dan k2, kijk dan naar AE10
Als c10=k2 en d10 kleiner dan j2, kijk dan naar AE7

die smiley hoort daar niet, wordt kennelijk automatisch gemaakt van een puntkomma en een haakje sluiten
 
Laatst bewerkt:
Kaasie21

Dat er op 1 januari geen waarde wordt neergezet komt door het feit dat dit tijdstip, in mijn ogen, fout is.
het correcte tijdstip op dat moment is 24:00
De volgende dag start met 00:00
De formule kijkt aan het begin van het bereik naar alles wat groter is als de starttijd. Helaas is 00:00 altijd lager als de startijd en wordt dus overgeslagen.


Aan het eind staat geen smiley maar is het eind van de formule.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan